درخواست‌های مکرر لینکدین اعصاب راسل کرو را هم خرد کرده‌اند

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

به خدا سلبریتی‌ها هم عین ما هستند. اعصابشان از دست ایمیل‌های دعوت لینکدین خرد می‌شود.

لینکدین به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی، پلتفرم خرابی است. اصلاً نمی‌شود جهانی را تصور کرد که آدم‌ها برای حشرونشر اجتماعی، پلاس لینکدین باشند. راستش مثل فیس‌بوک، لینکدین هم هیولایی از جهان پیشین است. یعنی وقتی مجبور بودید یک نفر را «دوست» خود بکنید و بعد او باید می‌رفت و شما را تأیید یا رد می‌کرد. حالا فرض کنید به این چرخه‌ی مریض باستانی، یک بخش ایمیل نوتیفیکیشن هم اضافه شود. حالا فرض کنید اصلاً توی لینکدین پروفایل نداشته باشید و باز هم برایتان ایمیل درخواست بیاید. برای این که جلوی این ماجرا را گرفت دقیقاً باید چکار کرد؟ ما نمی‌خواهیم به «فرصت»‌ها وصل شویم، باید چه کسی را ببینیم؟

نمی‌دانم چرا، نمی‌دانم از کی، ولی لینکدین شبیه اینترنت اکسپلورر است که آدم‌ها با رفتن به سمتش حس بدی پیدا می‌کنند. حرف من را باور نمی‌کنید؟ نظر راسل کرو را جویا شوید. احتمالاً اگر نمی‌دانید راسل کرو کیست، که یعنی جوان هستید، باید بگویم کرو بازیگر فیلم‌هایی چون L.A. Confidential ،Gladiator، A Beautiful Mind است و خلاصه اوایل قرن بیست و یکم و اواخر قرن بیستم، آدم خیلی مهمی بوده است.

کرو توی هالیوود برای خودش بروبیایی دارد و برای همین منطق حکم می‌کند نیازی نداشته باشد در دنیای آنلاین دامنه‌ی ارتباطات خود را گسترش دهد و در شبکه‌ی لینکدین پروفایلی حرفه‌ای بسازد. با این وجود، لینکدین یک عالمه درخواست برایش می‌فرستد.

در روز چهارشنبه، کرو با لحنی عصبی توییتی شکایت‌آمیز راجع‌به لینکدین پست کرد که به نظرم همه‌ی کسانی که با لینکدین سر و کار داشته‌اند، می‌توانند با آن همذات‌پنداری کنند:

«خیلی خوب می‌شد اگه گزینه‌ی «برو گمشو» برای درخواست‌های لینکدین موجود می‌بود.»

در ابتدا نحوه‌ی جمله‌بندی توییت فالوئرهای کرو را گیج کرد، چون باعث شد از خود بپرسند اصلاً راسل کرو توی لینکدین چکار می‌کند؟ بعدش شروع کردند به جواب دادن:

جکسون مک‌هنری: «آخه راسل کرو برای چی از لینکدین استفاده می‌کنه؟»

نیکولاس سی دوراند: «صبر کن ببینم، شما توی لینکدین عضوی؟»

دی‌بی کوپر: «شما واقعاً از لینکدین استفاده می‌کنی؟»

دن آنتونی: «شما واقعاً توی لینکدین عضوی؟»

کریس بوبک: «شما دیگه برای چی اکانت لینکدین داری؟»

پی ام سی: «راسل کرو دنبال کاره؟ آخه توی پروفایل توییترش نوشته فقط «کارهای موقتی» (Odd Job) نصیبش می‌شه [شکلک خنده].»

با یک جستجوی ساده مشخص می‌شود که عبارت «پروفایل‌های راسل کرو» 765 نتیجه در پی دارد. البته نتیجه‌ی اول به یک پروفایل از کار افتاده تعلق دارد. باقی پروفایل‌ها نیز ناتمام به نظر می‌رسند یا به افراد متفرقه‌ای تعلق دارند که با این بازیگر همنام‌اند.

لینکدین

ولی کرو در توییتی متعاقب به سوءتفاهم پیش‌آمده خاتمه داد. او در این توییت مشخص کرد که پروفایل لینکدین ندارد، ولی دائماً برای او تقاضانامه می‌فرستند و او را به استفاده از این پلتفرم دعوت می‌کند.

یکی از کاربران توییتر به نام plidsi@ توییت کرد: «من حتی در لینکدین عضو نیستم، ولی با این حال از طرفشون درخواست‌ و نوتیفیکیشن دریافت می‌کنم.» کرو در جواب گفت: «حرف منم همینه.»

جناب راسل کرو، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، در این لینک توضیح داده شده که چطور می‌توانید از ارسال دعوت‌نامه برای عضو شدن در لینکدین جلوگیری کنید. لینکدین، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، امکانش هست اینقدر برای راسل کرو(و بقیه) اسپم ارسال نکنید؟ با تشکر.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • دختری که صورتش را جا گذاشت

    نویسنده: علیرضا برازنده‌نژاد
  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • ماورا: سلسله جنایت‌های بین کهکشانی

    نویسنده: م.ر. ایدرم