حربه‌ی تبلیغاتی ایلان ماسک برای نجات تیم فوتبال نوجوانان

1
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

غریق‌نجات غار تایلند: «زیردریایی کوچک ایلان ماسک صرفاً حربه‌ای تبلیغاتی بود.»

یکی از غواصان بریتانیایی که در کمک به نجات دادن تیم فوتبال تایلندی دخیل بود، سوءظنی را که خیلی‌ها به تلاش عجیب ایلان ماسک برای کمک کردن داشتند، به یقین تبدیل کرد: این تلاش کاملاً بی‌فایده بود.

وِرن آنزورث (Vern Unsworth)، غواص بریتانیایی، در مصاحبه با CNN اعلام کرد که زیردریایی ماسک «حربه‌ای تبلیغاتی بود که یک درصد هم احتمال نداشت کار کند.»

وقتی از آنزورث، که طبق بیانیه‌ی CNN نقشی «اساسی» در عملیات نجات ایفا کرد، راجع‌به ماسک سوال پرسیدند، او خشمگین به نظر می‌رسید.

او گفت:

«آن زیردریایی بخورد توی فرق سرش. حتی یک درصد هم احتمال نداشت کار کند. او اصلاً نمی‌دانست دهانه‌ی غار چه شکلی است.»

غریق‌نجات غار راجع‌به ماسک: «حربه‌ای تبلیغاتی بود. یک درصد هم احتمال نداشت کار کند.»

pic.twitter.com/uPgRMQLkRx

– به نقل از ریون (@QTRResearch)، 13 جولای 2018

هفته‌ی گذشته، وقتی ماسک عملیات نجاتی را که تدارک دیده بود به صورت زنده توییت کرد، همهمه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به پا شد. این عملیات حول محور زیردریایی کوچکی می‌چرخید که ماسک شخصاً به مقامات تایلندی تحویل داده بود.

وقتی رسانه‌های خبررسان بیانیه‌های غریق‌نجات پیرامون «غیرکاربردی بودن» زیردریایی را بازتاب دادند، ماسک مغرور واکنش جالبی نشان نداد. او در یکی از غرغرهای توییتری معروفش بیان کرد: «با استناد بر بازرسی‌های ویدئویی طولانی از غار و بحث‌های انجام‌شده با چندین غواص که مسیر را می‌شناسند، مهندسین اسپیس ایکس یقین دارند که زیردریایی کوچک می‌تواند کل مسیر را طی کند و در هر ساعتی از شبانه‌روز حاضرند این قضیه را به نمایش بگذارند.

آنزورث، یکی از غارشناسان واقع در محل که یکی از اولین افراد حاضر در صحنه بود، این بیانیه را تکذیب کرد. او گفت که زیردریایی‌ای که ماسک طراحی کرده بود، زیادی بزرگ و انعطاف‌ناپذیر بود و توانایی رد شدن از گذرگاه‌های باریک غار را نداشت. او گفت: «حتی نمی‌توانست از پنجاه متر ابتدایی غار عبور کند.»

وقتی مصاحبه‌کننده اشاره کرد که ماسک بالاخره موفق شد وارد غار شود، آنزورث شانه بالا انداخت و در جواب گفت از مدیر عامل اجرایی تسلا «درخواست کردند هرچه سریع‌تر آنجا را ترک کند.»

چه فجاهتی.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات
  1. pouinky

    به این یارو غواص کم خرد و کوته بین پیشنهاد میکنم هرچه زودتر نسبت به شخم زدن خودش و پایان دادن به حسادتش نسبت به مدیرعامل تسلا اقدام کنه و سال ها بعد وقتی که حرفه ش بخاطر موفقیت زیردریایی های مدیرعامل مذکور نابود شد، اپلای واتر کنه به برند اریا.

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • یفرن دوم

    نویسنده: فرهاد آذرنوا
  • شومنامه‌ی تبر نقره‌ای

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • مجله سفید ۳: پری‌زدگی

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید