پیرمردی که روی دوچرخه‌اش ۱۱ گوشی نصب کرده تا پوکمون گو بازی کند

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

فکر کردید تبش خوابیده؟ نخیر! حداقل یک نفر باقی مانده که می‌خواهد همه‌ی تخم‌های پوکمون را پیدا کند.

تابستان سال ۲۰۱۶ بود و به نظر می‌رسید همه سرشان تو گوشی‌شان است و در پی یافتن چاریزاردها (Charizard) و امثالهم در بازی پوکمون گو (Pokémon Go). همان بازی موبایلی که آدم‌های بیچاره را مجاب کرد در شهرشان در به در دنبال پوکمون‌های مجازی بگردند. این موج جنون‌آمیز، میلیاردها دلار خسارت مالی و خسارت‌های جانی جدی وارد کرد و وسط یک موزه‌ی یادبود هولوکاست باعث ماجراهایی شد؛ تا این‌که در نهایت به همان سرعتی که اوج گرفت فروکش کرد، طوری که عده‌ای برایشان سوال است که اصلاً هنوز هم کسی هست که پوکمون گو بازی کند؟

هنوز هم یک نفر توی این دنیا هست که دارد سعی می‌کند ماموریت بی‌پاداش پیدا کردن تمام تخم‌های پوکمون را به سرانجام برساند و از قرار معلوم، دارد از حداکثر تعداد تلفن‌های ممکن برای انجام چنین ماموریتی استفاده می‌کند.

پوگمون

بابابزرگِ شکارچی پوکمونِ هاردکور

این شما و این چن سان‌یوآن ۶۹ ساله آشنا کنیم. او پدربزرگ تایوانی‌ای است که چندین اسمارت‌فون روی دوچرخه‌ی خود نصب کرده و بدین ترتیب، برای خود سازه‌ای اهریمنی مخصوص شکار پوکمون‌ها ساخته است. برای نخستین بار، کانال یوتیوب تایوانی EXP.GG راجع‌به هدف عجیبش با او مصاحبه کرد. در آن موقع او ۹ گوشی روی دوچرخه‌اش نصب کرده بود، ولی طبق گزارش بی‌بی‌سی (BBC) تعداد گوشی‌هایش اکنون به ۱۱ تا رسیده است. به گفته‌ی خودش در مصاحبه با EXP.GG، ماهانه بیش از ۱۲۵۰ دلار پول برای شکار پوکمون هزینه می‌کند و روزانه نزدیک به ۲۰ ساعت – تا موعد تمام شدن باتری گوشی‌هایش – به تعقیب پوکمون‌ها می‌پردازد.

طبق گزارش‌ها، چن، که ظاهراً به او لقب «عمو پوکمون» را داده‌اند، از طریق نوه‌اش با بازی آشنایی پیدا کرد و مشغول بازی کردن شد. با وجود این‌که بازی فوق‌العاده اعتیادآور است، ظاهراً در حفظ سلامتی چن به او کمک می‌کند.

چن به EXP.GG گفت: «بازی بسیار مفرح است. از طریق آن می‌توانم با مردم ارتباط برقرار کنم و از بروز آلزایمر جلوگیری کنم.»

یازده تا اسمارت‌فون چن، دوچرخه‌ی ارتقایافته‌اش، توانایی شگفت‌انگیزش در چندکاری (multitasking) و تلاش خستگی‌ناپذیرش برای حفظ سلامت مغز و قلب، همه نشان می‌دهند که – به قول موسیقی افتتاحیه‌ی پوکمون – برای «بهترین بودن، بهتر از هرکسی دیگر» چقدر جنم لازم است. به امید این‌که روزی چن موفق شود تمام تخم‌های پوکمون را بگیرد، تا شاید دیگر نیازی نباشد بقیه‌ی آدم‌ها در راستای رسیدن به این هدف در دریاچه سقوط کنند.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • شومنامه‌ی تبر نقره‌ای

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • مجله سفید ۳: پری‌زدگی

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید