۲۱ نکته‌ی جذاب در مورد فال اوت ۷۶ که در کویک‌کان مشخص شد

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

همه‌ی چیزهایی که در کویک‌کان از فال اوت ۷۶ لو رفت.

کویک‌کان 2018 امروز میزبان میزگردی تخصصی برای «فال اوت ۷۶»(Fallout 76) بود. در این میزگرد تخصصی یا همان پنل(Panel) اطلاعات زیادی راجع‌به بازی معلوم شد.

کریس میر‌(Chris Mayer)، کارگردان بخش توسعه‌ی بازی، جف گاردینر(Jeff Gardiner) مدیر پروژه و تاد هاوارد‌(Todd Howard) کارگردان بازی از جمله افراد حاضر در میزگرد بودند. میز گرد به دو بخش تقسیم شده بود: در بخش اول راجع‌به سیستم ترازگیری‌(Level-up) بازی صحبت شد و در بخش طولانی‌تر دوم اعضای تیم سازنده به سوال‌های رایج راجع‌به بازی پاسخ دادند. این میزگرد اطلاعات بسیار دقیق و گسترده‌ای پیرامون تجربه‌ی کلی «فال اوت ۷۶» ارائه داد.

می‌توانید ویدئوی کامل را از اینجا تماشا کنید یا خلاصه‌ای از تمام اطلاعات ارائه‌شده از بازی را در ادامه بخوانید. به خاطر داشته باشید که میزگرد «فال اوت ۷۶» از دقیقه‌ی چهلم ویدئو شروع می‌شود.

در ادامه اطلاعاتی که راجع‌به بازی کسب کردیم به‌صورت خلاصه آورده شده است:


۱. سازندگان ویدئوی تشریحی کوتاهی از والت‌تک‌(Vault-Tec) راجع‌به ترازگیری و جهش‌یافتگی نشان دادند. در ادامه هاوارد و گاردینر توضیحات بیشتری راجع‌به مباحث مذکور ارائه کردند. با هر تراز شما یک امتیاز کسب می‌کنید و می‌توانید آن را به ارتقای یکی از قابلیت‌های‌S.P.E.C.I.A.L. (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck) اختصاص دهید. در ازای اضافه کردن هر امتیاز به خصایص S.P.E.C.I.A.L. می‌توانید پرک‌(Perk) جدیدی مقرر کنید. پرک‌ها از میان مخزنی از گزینه‌های موجود انتخاب می‌شوند. اگر این سیستم گیجتان می‌کند، برای این است که واقعاً گیج‌کننده است. اگر به دنبال بهترین توضیح ممکن می‌گردید، ویدئوی بالا را تماشا کنید.

۲. با توجه به این‌که می‌توانید پرک‌ها را مقرر کنید، می‌توانید با‌توجه به نیازهای لحظه‌ای‌تان هر پرک را با دیگری جایگزین کنید. به‌عنوان مثال اگر سرگرم مبارزات PVP سنگین با رفقایتان هستید، شاید به پرک افزایش میزان آسیب احتیاج پیدا کنید. اگر مشغول غارت کردن‌(scavenging) هستید، شاید به پرک افزایش گنجایش کوله‌پشتی احتیاج پیدا کنید. همان‌طور که هاوارد گفت: «هر از گاهی لازم می‌شود پرک‌ها را با هم جایگزین کنید.»

۳. سقف ترازگیری برای کسب امتیاز ارتقای قابلیت‌های S.P.E.C.I.A.L. 50 است، ولی می‌توان از تراز 50 به بعد همچنان پرک به دست آورد.

۴. اگر شدت آلودگی رادیواکتیو از حدی بالاتر رود، ممکن است شخصیت بازی به جهش‌یافتگی دچار شود و ظاهراً بازیکن در این زمینه حق انتخاب ندارد. گاردینر از جهش‌یافتگی غافلگیرکننده‌ای به نام «بمب پرنده» صحبت کرد که ارتفاع پرش بازیباز را افزایش و زورمندی او را کاهش می‌دهد.

۵. بازی بخشی مخصوص عکس گرفتن دارد که می‌توان با دوستان یا دشمنان از آن استفاده کرد. در مرحله‌ی ساخت شخصیت نحوه‌ی کارکرد آن را دیدیم، ولی کارکرد آن در دنیای باز(Open World) همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

۶. مبارزه‌ی بازیکن در برابر بازیکن(PVP) گزینشی است. برای آغاز کردن آن، باید به یک نفر تیراندازی کنید. تیر اول آسیب کمی وارد خواهد کرد. هاوارد این سیستم را به «چک زدن به گوش یک نفر در بار» تشبیه کرد. اگر آن شخص بخواهد با شما نبرد PVP انجام دهد، او نیز تیری به سمت شما شلیک خواهد کرد و پس از آن آسیب حقیقی اسلحه‌ها فعال می‌شود. پاداش بردن نبرد PVP مقداری درِ بطری نوشابه(ارز بازی) و کسب تجربه بسته به تراز بازیکن است.

۷. اگر کسی را که هیچ‌گاه دعوت شما را به PVP نپذیرفته بکشید، به «قاتل تحت تعقیب» تبدیل می‌شوید. در این صورت از درِ بطری نوشابه یا تجربه خبری نیست.

۸. بازیکن‌ها بابت پیدا کردن و کشتن قاتلین تحت تعقیب پاداش دریافت خواهند کرد. موقعیت قاتلین روی نقشه مشخص خواهد شد و بازیکن‌ها تشویق می‌شوند آن‌ها را بکشند. همان‌طور که هاوارد گفت، به کمک این مکانیزم می‌توان از «آدم‌های عوضی بهره‌برداری کرد.»

۹. PVP تا تراز(level) پنجم آغاز نخواهد شد.

۱۰. شما می‌توانید در هر دوره بازیکن‌های دیگر را بلاک کنید یا نادیده بگیرید. در این صورت آن‌ها قادر نخواهند بود با شما تعاملی داشته باشند. اگر نمی‌خواهید کلاً درگیر PVP شوید، می‌توانید خودتان را به‌عنوان فردی «صلح‌طلب» به بقیه معرفی کنید.

۱۱. اعداد و ارقام مربوط به مبارزات PVP بین بازیکن‌ها موازنه‌سازی شده است. هاوارد ادعا کرد که بازیکنی با تراز پایین می‌تواند با بازیکنی با تراز بالا که مجهز به زره‌ی قدرت(Power Armor) است مبارزه کند، گرچه برای بازیکن با تراز پایین‌تر مبارزه سخت‌تر است و شرایط به نفع بازیکن با تراز بالاتر خواهد بود.

۱۲. وقتی بمیرید، تجهیزات و پولتان را از دست نمی‌دهید. در عوض «جنس اوراق»(Junk) شما روی زمین خواهد افتاد. جنس اوراق آیتمی مخصوص آپگرید کردن است که می‌توانید در کمپ برای ساختن اشیا و تجهیزات ازشان استفاده کنید. به هنگام مردن، سوال اصلی‌ای که بازیکن باید از خود بپرسد این است که «آیا می‌صرفد برگردم و جنس اوراقم را بازیابی کنم؟»

۱۳. نکته‌ای دیگر مربوط به مردن: وقتی بمیرید، دو گزینه پیش رویتان قرار داده می‌شود: ری‌اسپاون شدن نزدیک به محل مرگ یا ری‌اسپاون شدن در پناهگاه 76 به صورت مجانی. همچنین می‌توانید با صرف پول در مکان‌های دیگر نیز ری‌اسپاون شوید. هرچه فاصله از محل مرگ بیشتر باشد، هزینه نیز بیشتر است.

۱۴. وقتی بمب اتمی شلیک شود، کمپ‌ها نابود می‌شوند، سر و کله‌ی دشمنانی با تراز بالاتر پیدا می‌شود و غنیمت موجود در نقشه عوض می‌شود.

۱۵. ولی ترس به دل خود راه ندهید! کمپ‌ها مجهز به سیستم بلوپرینت(Blueprint System) هستند. اگر ساختمانی ساختید و آن را دوست داشتید، می‌توانید آن را «بلوپرینت» کنید و بعداً به‌راحتی نمونه‌ای از آن را جای دیگر بسازید. برای همین اگر المثنایی که از کلبه‌ی هاگرید ساختید بمباران اتمی شود، در صورت داشتن بلوپرینت آن می‌توانید جای دیگر آن را بسازید.

۱۶. سیستم بلوپرینت به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی کمپتان را موقتاً جمع کرده و در جاهای دیگری روی نقشه پهنش کنید. اعضای حاضر در میزگرد گفتند در مراحل اولیه‌ی تستینگ بازیکنان این کار را زیاد انجام می‌دهند.

۱۷. در بازی قادر به ساختن سازهای موسیقی هستید. تاد هاوارد وانمود کرد در حال نواختن شیپوری نامرئی است.

۱۸. در بازی هم سیستم وویس‌چت وجود دارد هم سیستم چت عمومی محیطی. هر موقع که خواستید، می‌توانید صدای چت را میوت کنید.

۱۹. اینون زور (Inon Zur) مسئول ساخت موسیقی بازی است. تعداد ترک‌های رادیویی موجود در این بازی از تمام بازی‌های پیشین بیشتر است.

۲۰. سیستم VATS همچنان در بازی وجود دارد، ولی این بار به صورت بلادرنگ‌(Real-Time). فقط در صورتی می‌توانید اعضای بدن را هدف قرار دهید که پرک مخصوص به آن را داشته باشید. از صحبت‌های افراد حاضر در میزگرد به‌سختی می‌توان راجع‌به نحوه‌ی کارکرد این سیستم گمانه‌زنی کرد، ولی هاوارد خاطرنشان کرد که اگر قوه‌ی ادراک‌تان(Perception) بالا باشد، هدف‌گیری‌تان دقیق‌تر خواهد بود.

۲۱. در بازی هم سرورهای شخصی وجود دارد، هم قابلیت مادسازی. هاوارد گفت به خاطر ماهیت آنلاین بازی اعمال سیستم مادسازی کار دشواری خواهد بود، ولی او اطمینان خاطر داد که آن‌ها «100% خود را وقف حل این مشکل کرده‌اند.»

همین! از مراسم E3 تاکنون این همه اطلاعات راجع‌به بازی به بیرون درز نکرده بود، ولی با این وجود هنوز سوال‌های زیادی راجع‌به نحوه‌ی کارکرد این ایده‌ها در عمل وجود دارد که هنوز پاسخی برایشان نداریم.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • رزونانس

    نویسنده: م.ر. ایدرم
  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • شومنامه‌ی تبر نقره‌ای

    نویسنده: بهزاد قدیمی