بازی شورش در شهر ۴ ساخته می‌شود پلتفرمش مشخص نیست

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

پس از بیش از بیست و پنج سال انتظار، فرنچایز موفق سگا از سایه‌ها بیرون می‌آید.

الکس استون و بلیز فیلدینگ بعد از ربع قرن یک بار دیگر به دنیای گیم برمی‌گردند. اگر از نسل کنسول‌های ۸ و ۱۶ بیتی باشید، ممکن نیست شورش در شهر را بازی نکرده باشید. شورش در شهر یا آ‌ن‌طور که در دنیا می‌شناسندش Streets of Rage (در ژاپن به اسم Bare Knuckles معروف بود) یکی از موفق‌ترین فرنچایز‌های Beat them Up side scroll (یعنی کتک‌کاری که تویش باید به یک سمت جلو بروید و قادر نیستید به عقب برگردید) بود. اگر مثل من سیمولیتور جنسیس را از استیم خریده‌اید که هنوز هم دارید بازی‌اش می‌کنید. ولی بعد از سه شماره‌ی موفق، این بازی و این ژانر کلاً به فراموشی سپرده شد.

به‌تازگی اعلام شد که به لطف دو شرکت  Lizardcube و Guard Crush Games قرار است این بازی شماره‌ی چهاری هم داشته باشد که مکانیک و گرافیک متفاوتی دارد ولی قطعاً بازگشتی به فرمول کلاسیک بیت‌دم‌آپ است. احتمالاً اقبال عمومی بازی‌های ایندی رترو و حس نوستالژی‌ای که با زنده کردن سایر بازی‌های سگا به طرفداران دست داده، در این قضیه بی‌تأثیر نبوده.

البته در حال حاضر دقیقاً مشخص نیست که بازی برای چه کنسولی منتشر می‌شود ولی ناشر/تهیه‌کننده‌ی فرانسوی بازی، Dotemu، پیش از این بازی Wonder Boy: The Dragon’s Trap را در همه‌ی کنسول‌های اصلی نسل آخر و پی‌سی و لینوکس و مک منتشر کرده است. همچنین Guard Crush Games پیش از این بازی‌ای منتشر کرده بود که مشخصاً الهام‌گرفته از شورش در شهر است. شاید یک مقداری  خنده‌دارتر.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • شومنامه‌ی تبر نقره‌ای

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی