به لطف مهندسی ژنتیک تنها با 499 دلار صاحب یک قورباغه جهش‌یافته شوید

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

من که همیشه دلم قورباغه‌ی بنفش دید در شب خواسته.


کرمیت؟ خودتی؟


توجه، توجه! دانشمندان دیوانه‌ی عزیز: اکنون شما می‌توانید هرچه را که لازم دارید بخرید تا از راه مهندسی ژنتیک، در فضای امن خانه‌ی خودتان قورباغه‌ جهش‌یافته بسازید. قیمت آن؟ ۴۹۹ دلار. قابل شما را ندارد.

این فرصت (مشخصاً عجیب‌غریب) به لطف بیوهکری (BioHacker) به نام جوسایا زینر (Josiah Zayner) محقق شده است. او قبلاً یکی از زیست‌شیمی‌دان‌های ناسا بوده است. او کیت‌های «کار در منزل» دی‌ان‌ای‌های کریسپر (CRISPR) را برای فروش در اختیار مردم گذاشت و همچنین به خودش کریسپر تزریق کرد تا در پخش زنده‌ی اینترنتی هیکلی‌تر به نظر برسد. دلیل عمده‌ی شهرت او این دو کار است. با توجه به سابقه‌ی او، پروژه‌ی بعدی‌اش نباید چندان تعجب‌برانگیز باشد: او از فروشگاه اینترنتی‌اش، ادین (The Odin) کیت‌های مخصوص هک قورباغه برای فروش گذاشته است.


قورباغه‌های هیکلی


هر کیت شامل شش قورباغه‌ی درخت‌زی بومی جورجیا و لوییزانا است، به همراه قفس، غذا، سرنگ و کوکتل ژنتیکی. هدف از گنجاندن این ابزار تقویت اندام قورباغه است. از قرار معلوم وقتی سرم را به قورباغه تزریق کنید، کبد او IGF-1 تولید می‌کند، پروتئینی که طبق توضیحات صفحه‌ی فروش، کارش پرورش عضله، غضروف و سلول‌های دیگر است.

نتایجی که از آزمایش‌های خود زینر به دست آمده، حاکی از این هستند که مهندسی ژنتیک جوابگو بوده است. وزن قورباغه‌های جهش‌یافته به طور میانگین 23 درصد افزایش یافته است، در حالی که میزان افزایش در گروه شاهد (Control Group) فقط 2 درصد بوده است.


قورقور


در صفحه‌ی محصولات سایت ادین ذکر شده که هدف این کیت‌ها آموزش مهندسی ژنتیک به مردم عادی و تشویق کردن آن‌ها به استفاده‌ی شخصی از فناوری‌های به‌روز است.

مشخص نیست که آیا این تزریق‌ها به سلامتی قورباغه‌ها آسیب می‌رساند یا خیر. طبق گزارش بلومبرگ زینر اعتقاد دارد کیت‌ها قانونی‌اند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد روی این کیت‌ها نظارتی ندارد و جانوران خونسردی چون قورباغه‌ها تحت حمایت تصویب‌نامه‌ی سلامت حیوانات نیستند.

بدین ترتیب، اگر از آن تیپ آدم‌هایی نباشید که راحت وجدان‌درد می‌گیرند، اکنون می‌توانید هرچقدر که دلتان می‌خواهد (و البته حساب بانکی‌تان اجازه می‌دهد) در خانه‌ی خودتان قورباغه‌ی جهش‌یافته بسازید. کیت‌ها اکنون برای فروش موجود هستند و انتظار می‌رود ادین اول اکتبر آن‌ها را به مشتریان ارسال کند.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • ماورا: سلسله جنایت‌های بین کهکشانی

    نویسنده: م.ر. ایدرم
  • دختری که صورتش را جا گذاشت

    نویسنده: علیرضا برازنده‌نژاد
  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی