جیم جارموش و بیل موری فیلم زامبی کمدی می‌سازند

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

جیم جارموش با همکاری بیل موری مشغول ساخت یک کمدی زامبی است.

بیل موری (Bill Murray)، آدام درایور (Adam Driver)، کلویی سونی (Chloë Sevigny)، تیلدا سویینتون (Tilda Swinton)، استیو بوشمی (Steve Buscemi) و سلنا گومز (Selena Gomez). این افراد چه وجه اشتراکی با هم دارند؟ (غیر از این که استیو بوشمی احتمالاً به گونه‌ای فضایی تعلق دارد) همه‌یشان قرار است در یک فیلم زامبی به کارگردانی جیم جارموش بازی کنند. و این همه‌ی ماجرا نیست! فیلم قرار است طنز هم باشد.

جیم جارموش (Jim Jarmusch)، کارگردان گوست داگ (Ghost Dog)، تنها عاشقان زنده ماندهاند (Only Lovers Left Alive) و عجیبتر از بهشت (Stranger Than Paradise) قرار است با ترکیب بازیگران بالا فیلمی بسازد به نام مردهها نمیمیرند (The Dead Don’t Die). به گزارش فیلم استیج (Film Stage) فیلمبرداری فیلم در بخش شمالی نیویورک آغاز شده و جز این‌که ژانر فیلم کمدی است و موری در آن نقش یک افسر پلیس را بازی می‌کند، اطلاعات دیگری از آن در دسترس نیست. توجه داشته باشید که ما با جیم جارموش طرف هستیم، پس انتظار مردگان متحرک (The Walking Dead) را نداشته باشید. چیزی که باید انتظار داشته باشید، فیلمی منحصربفرد، عجیب‌غریب و احتمالاً عمیق و اوآن‌گارد است. احتمالاً همانطور که در تنها عاشقان زنده مانده‌اند هم شاهد رگه‌های کم‌رنگی از طنز بودیم.

در واقع، ترکیب شدن جیم جارموش با ژانر (به خصوص ژانری مثل زامبی/کمدی) تا همین چند سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسید. اما او با فیلم ومپایری ضد جریانش تنها عاشقان زنده ماندهاند، با بازی تام هیدلستون (Tom Hiddleston) و تیلدا سویینتون، حسابی همه‌ی طرفدارانش را شگفت‌زده کرد؛ این فیلم یکی از باحال‌ترین و منحصربفردترین فیلم‌های خون‌آشامی چند سال اخیر بود. این فیلم یک تکامل ژانری اساسی برای فیلمسازش محسوب می‌شد. پیش از تنها عاشقان زنده ماندهاند، جارموش به ژانرهای دیگری چون سامورایی – با گوستداگ – و وسترن – با مرد مرده (Dead Man) – ناخنک زده بود. پس از این همه ناخنک زدن به ژانرهای مختلف، یک فیلم کمدی زامبی انتخاب معقولی به نظر می‌رسد.

بیل موری هم اولین باری نیست که در یک فیلم زامبی بازی می‌کند. او قبلاً در فیلم Zombieland هم بازی کرده که از قضا یکی از فیلم‌های بهتر ژانر کمدی زامبی است. پیشنهاد می‌کنم قبل از دیدن فیلم جارموش آن فیلم را هم ببینید. حتا بعید نیست ایده‌ی فیلم جدید جارموش یک ربطی به آن فیلم داشته باشد.

هنوز تاریخ انتشاری برای فیلم اعلام نشده، ولی احتمالاً سال ۲۰۱۹ باید منتظر اکران فیلم باشیم.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • رزونانس

    نویسنده: م.ر. ایدرم
  • دختری که صورتش را جا گذاشت

    نویسنده: علیرضا برازنده‌نژاد
  • یفرن دوم

    نویسنده: فرهاد آذرنوا
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی