ربات‌ها بانک‌های سوئد را اداره می‌کنند

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

تنها بانک بزرگ سوئدی که در سه‌ماهه‌ی آخر موفق به کاهش هزینه‌هایش شد، روی اتوماسیون سرمایه‌گذاری سنگینی کرده است.

رباتها دارند میآید: کسپر وُن کُسکول (Casper von Koskull)، مدیرعامل اجرایی بانک سوئدی نوردیا (Nordea) پیش‌بینی می‌کند که نیروی کار صنعت بانکداری طی 10 سال آینده نصف خواهد شد. سال گذشته، کسکول اعلام کرد که این شرکت برای رسیدن به اتوماسیون عذر 6000 نفر از کارمندهایش را خواهد خواست.

شغلهای از دسترفته: تاکنون عذر 2500 تن از کارکنان خواسته شده است. از شغل‌های از دست‌رفته می‌توان به کارمند بخش مدیریت دارایی و خدمت‌رسانی به مشتری اشاره کرد.

نتایج: نوردیا تاکنون از مزایای مالی زیادی بهره‌مند شده است. طبق نتایج به‌دست‌آمده از سه‌ماهه‌ی دوم، بانک سال به سال 11 درصد از مخارجش را کم کرد و 31 درصد به سودش افزود. طبق این آمار، نوردیا بهترین عملکرد را بین بانک‌های بزرگ سوئد داشته است.

این ماجرا چه اهمیتی دارد: آزمایش نوردیا باقی بانک‌های محلی را نیز ترغیب کرده است تا هرچه سریع‌تر به اتوماسیون روی بیاورند و وابستگی خود را به ربات‌ها بیشتر کنند. احتمالاً موفقیت نوردیا در پیاده‌سازی این ایده به فرایند استفاده از ربات و هوش مصنوعی در صنعت بانکداری سرعت خواهد بخشید و اگر موفقیت آن ادامه پیدا کند، به معیاری برای محک زدن موفقیت‌های دیگر حوزه‌ی صنعتِ دانش مالی(Finance) تبدیل خواهد شد.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • ماورا: سلسله جنایت‌های بین کهکشانی

    نویسنده: م.ر. ایدرم
  • مجله سفید ۱: هیولاشهر

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید