کشتی هوایی پهپادها نوید آینده‌ای دیستوپیایی را می‌دهد

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

به عنوان دروغ اول اپریل، یکی از کاربران توییتر ویدیویی ساخته از کشتی هوایی‌ای متعلق به آمازون که حامل پهبادهایی است که ارسال کننده اقلام خریداری شده می‌باشند. این ویدیو سر و صدای زیادی در توییتر به راه انداخته و باعث شده تا در مورد احتمال آینده‌ای دیستوپیایی حرف‌هایی زده شود.

این روزها ویدئوی جدیدی از کشتی هوایی شرکت آمازون در اینترنت حسابی سر و صدا به پا کرده است. توئیتری‌ها به این وسیله «آخرالزمانی» و «چیزی که آخرین انسان زنده خواهد دید» می‌گویند.  اما در اصل این بالن به طور کامل مصنوعی­‌ست و به عنوان دروغ اول آوریل توسط یکی از کاربران توییتر منتشر شده بوده.

گرچه دانستن این حقیقت چیزی از دهشتناکی ویدیو کم نمی­‌کند. این ویدیوی مصنوعی شرکت آمازون توسط یک آرتیست ژاپنی مقیم هیروشیما ساخته شده که در توئیتر با نام کاربری zozi009 شناخته می‌­شود. هم بالون و هم پهپادهایش هم با فیلترهای کامپیوتری ساخته شده‌­اند.

اما چرا یک کشتی هوایی ساخت کامپیوتر باید تا این حد ترسناک باشد؟ جواب این سوال برمی‌­گردد به حق استفاده‌­ای که در سال 2016 به آمازون داده شد.
این بالن ظاهراً به عنوان «مرکز تحقیق هوایی» با هدف ارسال پهپاد برای تحویل بسته‌های خریداری شده، شناخته شده و استفاده می­‌شود. ایده‌­ی اصلی آمازون  همبرای ساخت این هوابرد تحویل مقادیر زیاد به تعداد زیادی از افراد در محدوده‌های کوچک مانند فستیوال‌های موسیقی یا استادیوم‌های ورزشی بوده.

کشتی هوایی

برای دیدن ویدیوی اصلی در توییتر کلیک کنید

منبع الهام دیگر این ویدیو نیز بالون هوایی شرکت پیمانکار صنایع دفاع آمریکا، Locked Martin است که پروتوتایپ‌هایش کاملاً قابل‌ساخت هستند.
مدت‌هاست که آمازون قول تحویل بسته با پهپاد را به کاربرانش می‌دهد؛ در نتیجه آنچنان دور از ذهن نیست که چنین شایعه‌ای به حقیقت بپیوندد. با این حال در نهایت به ضرس قاطع می‌توان گفت که این کشتی هوایی وجود خارجی ندارد.
البته همه‌ی کاربران فضای مجازی هم با دیدن این بالون وحشت نکرده‌اند؛ به نظر بعضی‌ها این کشتی‌ هواییِ پهپاد‌گستر: «اولین چیز آینده نگرانه‌ بعد از مدت‌ها» است؛ اما در نهایت زمان مشخص می­‌کند که این کشتی هوایی به ضرر یا نفع انسانیت کار می‌­کند. البته اگر طرفدار فیلم‌­ها و سریال‌­های سای‌فای دهه­‌ی هشتاد یا نود باشید متوجه می­‌شوید که برای ساخت مدینه‌ی فاسده­‌ی کپیتالیست­‌محور نیازی به انسان نیست و احتمالاً مدت‌ها بعد از مرگ فجیع ما این کشتی مادر همچنان به پرواز خود در آسمان‌ها ادامه می‌­دهد.
در ضمن یکی از کاربران در فضای مجازی آهنگ معروف مارچ امپراطوری سری فیلم‌های استاروارز را به این ویدیو اضافه کرده است که دیدنش خالی از لطف نیست.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: کسری اشرفی
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • مجله سفید ۱: هیولاشهر

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • سرد

    نویسنده: النا رهبری