سوفی تچر و پدرو پاسکال در سای فای جدید، پراسپکت هم‌بازی می‌شوند

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

آخرین تریلر فیلم پراسپکت نشان می‌دهد که احتمالاً باید منتظر فیلمی تاریک و چرک باشیم. وسترنی کلاسیک در فضا.

استیل بصری پراسپکت (Prospect)، فیلم علمی‌تخیلی‌ای که قرار است به زودی روی پرده برود، گیج‌کننده است، ولی در عین حال شباهت جذابی به سر‌وشکل بصری فیلم‌های کلاسیک علمی‌تخیلی دارد و این یکی از دلایلی‌ست که هرگاه بخش‌هایی از آن را دیده‌ایم، فوراً جذبش شده‌ایم. ولی تریلر اخیر فیلم هرچه بیشتر زیبایی‌های فضای تاریک و چرک فیلم را که یادآور غرب وحشی است، به نمایش می‌گذارد.

پراسپکت از فیلم کوتاهی به همین نام و به کارگردانی زیک ارل (Zeek Earl) و کریس کلدول (Chris Caldwell)، کارگردان‌های فیلم بلند اقتباس شده است. این فیلم روایت‌گر داستان دخترکی به نام سی (با بازی سوفی تچر Sophie Thatcher) و پدرش (با بازی جی دوپلاس Jay Duplass) است که وارد قمری بیگانه شده‌اند و آنجا در پی یافتن مواد خام باارزشی هستند که حکم طلای فضایی را ایفا می‌کند. ولی به جای طلای فضایی، راهزنی (با بازی پدرو پاسکال Pedro Pascal) به پستشان می‌خورد که برنامه‌ی سفرشان را به هم می‌ریزد و به خاطر دخالت او، سی در مناطق مرزی کشف‌نشده سرگردان می‌شود و باید در آنجا برای بقای خودش تقلا کند.

اساساً پراسپکت یک فیلم وسترن کلاسیک است که در آن شخصیت‌ها به جای کلاه‌های کابویی، لباس‌های فضانوردی رترو بر تن دارند. جو بصری فیلم ترکیبی جسورانه از عناصر علمی‌تخیلی عامه‌پسندانه (آن تفنگ‌های زاویه‌دار عجیب‌غریب واقعاً دوست‌داشتنی‌اند) و گریت (grit) ژانر وسترن است که سازندگان پراسپکت مشخصاً طرفدار آن هستند. پس از نمایش فوق‌العاده‌ی فیلم در SXSWی اوایل امسال، این تریلر ما را برای تماشای فیلم هیجان‌زده‌تر کرده است. پراسپکت در دوم نوامبر امسال روی پرده می‌رود.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • مجله سفید ۳: پری‌زدگی

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • سرد

    نویسنده: النا رهبری
  • ماورا: سلسله جنایت‌های بین کهکشانی

    نویسنده: م.ر. ایدرم