کاپولا آماده‌ی ساخت فیلم علمی تخیلی رویاهایش است

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

فرانسیس فورد کاپولا به تازگی خبر داده که فیلم علمی‌تخیلی Megalopolis که ایده‌ی آن را بیش از سی سال در ذهنش داشته است را به روی پرده‌ی سینما می‌آورد.

فرانسیس فورد کاپولا کارگردان و تهیه‌کننده‌ی تعداد زیادی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینماست. ایشان مدتی پیش در شب تولد هشتاد سالگی­‌اش گفته که قصد دارد تمام استعداد، دانش و منابعش را بر روی ساخت فیلم علمی‌تخیلی رویاهایش خرج کند. وی در مصاحبه با وبسایت Deadline اذعان داشت:

امسال برنامه دارم تا بلاخره به رویای ساختن فیلم بزرگی جامه‌ی عمل بپوشانم. فیلمی که حاصل تجربه دوران کاری طولانی من است که از شانزده سالگی و فعالیت در تئاتر شروع شد. این پروژه فعلا با نام مگالوپلیس Megalopolis کلید خورده.

کاپولا در ادامه از بزرگی تیم بازیگری و تدارکات این پروژه گفته. گویا مگالوپولیس به نوعی جمع‌بندی تجربه­‌ی کاپولا در کار با سبک‌های مختلف خواهد بود.

این فیلم هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و من آرزو دارم و سعی می­‌کنم که پروسه­‌ی ساخت این فیلم امسال آغاز شود.

کانسپت آرت فیلم جدید کاپولا مگالوپلیس
کانسپت آرت فیلم Megalopolis

ایده‌­ی ساخت مگالوپلیس از اوایل دهه هشتاد در ذهن کاپولا بوده است؛ داستان این پروژه روایت معماری­ است که آرزوی ساخت دوباره­‌ی نیویورک به شکل اتوپیایی مدرن را در سر می­‌پروراند اما توسط شهردار محتاط شهر عقب نگه داشته می­‌شود. کاپولا حدود بیست سال پیش سعی در ساخت این فیلم داشت و حتی قسمت‌هایی از این پروژه را نیز فیلم‌برداری کرده بود؛ اما در نهایت با رخ دادن وقایع یازده سپتامبر سال 2001 و ربط زیاد وقایع فیلم به معماری نیویورک، تصمیم گرفت تا این پروژه را به تأخیر بی‌اندازد.

به نقل از Deadline کاپولا فیلمنامه‌­ی این اثر را تکمیل کرده است و حالا در جستجوی کامل کردن تیم بازیگری­‌اش است (پیش­تر جود لا Jude Law عضوی از این تیم اعلام شده بود). کارگردان فیلم های پدر خواندهGodfather  اینک آخرالزمان ApocalypseNow و مکالمه The Conversation بعد از مدت‌ها و در حالی که آخرین فیلم او (در میان Twixt) یکی از عجیب‌ترین تیم‌های بازیگری را داشت، اکنون قصد بازگشت به پرده­‌ی نقره‌ای را دارد. اگر کاپولا موفق به ساخت این پروژه بشود طرفداران سینما می‌­توانند مگالوپلیس را از لیست فیلم‌های هرگز ساخته نشده­‌ی کارگردانان مطرح سینما مانند فیلم ناپلئون کوپریک و یا پروژه­‌ی In The Mountains of Madness گیرمو دل تورو خط بزنند.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • دختری که صورتش را جا گذاشت

    نویسنده: علیرضا برازنده‌نژاد
  • مجله سفید ۳: پری‌زدگی

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • رزونانس

    نویسنده: م.ر. ایدرم