دیزنی و مارول ساخت قسمت سوم نگهبانان کهکشان را متوقف کرده‌اند

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

عوامل تولید فیلم مختارند در پروژه‌های دیگر مشغول به کار شوند و آغاز مرحله‌ی پیش‌تولید فعلاً لغو شده است.

براساس گزارش هالیوود ریپورتر (Hollywood Reporter)، فرایند ساخت سومین قسمت نگهبانان کهکشان استودیوی مارول فعلاً متوقف شده است. پس از این‌که دیزنی جیمز گان (James Gunn)، کارگردان و نویسنده‌ی قسمت اول و دوم فیلم را سر شوخی‌های توییتری ده سال پیشش اخراج کرد، آینده‌ی فیلم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. ظاهراً فیلمبرداری فیلم هم دچار مشکل شده، چون به عوامل تولید فیلم که داشتند خودشان را برای مرحله‌ی پیش‌تولید در پاییز آماده می‌کردند، اعلام شده مختارند در پروژه‌های دیگر مشغول به کار شوند. طبق اعلام هالیوود ریپوتر، این تصمیم «موقتی» است و برای «افزایش هم‌فکری میان دیزنی و مارول» اتخاذ شده است.

ظاهراً دیزنی قصد دارد از فیلمنامه‌ی گان استفاده کند و بنابراین جایگاه او در فهرست نویسندگان فیلم محفوظ است، اما آن‌ها دنبال کارگردان جدیدی برای فیلم هستند، ترجیحاً کارگردانی که در برابر کمپین‌های ترور شخصیتی که اهالی جناج راست نو (Alt-righ) راه می‌اندازند مصون باشد و به سرنوشت گان دچار نشود. تصمیم دیزنی واکنش منفی عده‌ی زیادی را برانگیخت و بسیاری از بازیگران اصلی مجموعه‌ی نگهبانان به طور بی‌سابقه‌ای دادخواستی در حمایت از گان امضا کردند. با این حال دیزنی پای حرفش ماند و اوایل این ماه عذر گان را خواست. در گزارشی که در وِرایِتی (Variety) منتشر شد، جزئیات جلسه‌ای بین گان و آلن هورن (Alan Horn) رییس استودیوی والت‌دیزنی، اعلام شد. هدف از برگزاری این جلسه «رفع ابهامات ایجادشده» پیرامون اخراج گان بود.

اخراج گان موجب خرسندی بسیاری از هواداران جناح راست شد، چون آن‌ها مدت زیادی‌ست که از هالیوود به خاطر ترویج افراطی باورهای لیبرال و مخالفت اخیرش با ترامپ دل خوشی ندارند. همچنین آن‌ها این حرکت را به چشم تصفیه‌حسابی بابت اخراج شدن اشخاص محافظه‌کار تلویزیون همچون رُزَن بار (Rosanne Bar) در نظر گرفتند. بار به شوخی یکی از مشاوران سابق باراک اوباما را به یکی از شخصیت‌های سیارهی میمونها تشبیه کرد و به خاطر همین در ماه می پخش سیت‌کام ریبوت‌شده‌اش در شبکه‌ی ای‌بی‌سی (ABC) لغو شد. ترور شخصیت موفقیت‌آمیز گان بحث جدیدی را بین صاحب‌نظران ایجاد کرده است: وقتی یک نفر در گذشته خطایی مرتکب شده (مثلاً ارسال توییت‌هایی پیش از استخدام شدن در شغل فعلی) و خطایش به‌تازگی رو شده و عصبانیت مردم را برانگیخته است، از کجا بفهمیم اخراج کردن او مجازات مناسبی برای این خطاست؟ خصوصاً با توجه به این‌که کسانی که اهداف سیاسی ناپسند و از پیش‌طراحی‌شده در ذهن دارند، به این زیرآب‌زنی‌ها روی می‌آورند.

گان در توییت‌هایش با پدوفیلیا شوخی کرده بود و سال‌ها بعد بابتشان عذرخواهی کرد و آن‌ها را به گرایشش به طنز شوکه‌کننده (Shock Humor) در آن مقطع از زندگی‌اش نسبت داد. همچنین پس از این‌که دیزنی اخراجش کرد، او دوباره عذرخواهی کرد و توضیح داد: «همان‌طور که بارها به طور عمومی اعلام کرده‌ام، من در طول زمان به عنوان یک انسان رشد کرده‌ام و آثارم و حس طنزم نیز همپای من رشد کرده‌اند.» با این حال، دیزنی صلاح دید عذرش را بخواهد، احتمالاً به خاطر این‌که نسبت داده شدن این شوخی‌های زننده با برند کودک‌پسندشان چندان خوشایند نخواهد بود.

از میان عوامل نگهبانان، دیو باتیستا (Dave Bautista)، کشتی‌کج‌کار بازنشسته‌ای که در دنیای سینمایی مارول نقش درکس (Drex) را ایفا می‌کند، از همه بیشتر به این تصمیم اعتراض کرد. او در اکانت توییترش، به طور دائم به نارضایتی‌اش از دیزنی به خاطر اخراج گان اشاره می‌کرد و دو روز پیش به انتقاد از مایک سِرونوویچ (Mike Cernovich) روی آورد. سرنوویچ یکی از عوامل جناح راست نو بود و در معطوف شدن توجه دیزنی به توییت‌های قدیمی گان و واکنش نشان داده به آن‌ها نقشی محوری داشت.

هی دیزنی! اینم رفیقتون! ببینید چه الگوی بی‌نظیری برای انسانیته!

  https://t.co/vBW7s1ZtQx

— Dave Bautista (@DaveBautista) August 24, 2018

معلوم نیست آیا باتیستا در تصمیم امروز دیزنی و مارول دخیل بوده یا نه. تازه بعید به نظر می‌رسد او بتواند دست‌تنها فرایند ساخت فیلم را متوقف کند. برای این کار او به اتحاد، همدلی و همفکری دیگر بازیگران فیلم یعنی کریس پرت (Chris Pratt)، بردلی کوپر (Bradley Cooper) و زویی سالدانا (Zoe Saldana) احتیاج دارد. اما مشخص است که پس از اخراج گان در ماه جولای اوضاع فقط بدتر شده و به نظر می‌رسد قسمت سوم نگهبانان کهکشان به این‌زودی‌ها وارد مرحله‌ی پیش‌تولید نخواهد شد.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • دختری که صورتش را جا گذاشت

    نویسنده: علیرضا برازنده‌نژاد
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید