آخرین بلاک‌باستر آمریکا

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

آمریکایی‌ها از این پس برای کرایه‌ی نوار وی‌اچ‌اس باید به اورگون سفر کنند.

شرکت بلاک‌باستر، که زمانی یکی از غول‌های صنعت کرایه‌ی وی‌اچ‌اس و دی‌وی‌دی بود، در سال 2010 رسماً ورشکست شد، اما این پایان ماجرا نبود. در سرتاسر ایالات متحده، چند تن از مالکین پردل‌وجرأتی که صاحب امتیاز مغازه‌های بلاک‌باستر بودند، توانستند به هر ترتیبی شده، مغازه‌هایشان را باز نگه دارند. بیشتر این مغازه‌ها در مناطق دورافتاده‌ی آلاسکا واقع شده بودند، چون در این مناطق وضعیت اینترنت اینقدر خراب است که مغازه‌ی کرایه‌ی ویدئو همچنان تنها راه برای دسترسی به مجموعه آثار کریس کاتان(Chris Kattan) و امثالهم است. اما افسوس که حتی این مغازه‌های بلاک‌باستر نیز با گذر سال‌ها یکی‌یکی از صفحه‌ی روزگار محو شدند.

طبق گزارش ددلاین(Deadline) در این هفته، دو مغازه‌ی بلاک‌باستر باقی‌مانده در آلاسکا نیز اعلام کردند که تسلیم گذر زمان و تغییرات آن شده‌اند و مغازه‌یشان را خواهند بست. اکنون فقط یک بلاک‌باستر در ایالات متحده باقی مانده است: مغازه‌ای تک‌وتنها واقع در شهر بِند(Bend) در ایالت اورگون.

بنابر این گزارش، در روز دوشنبه، وقتی که فعالیت مغازه‌های واقع در فیربنکس(Fairbanks) و انکوریج(Anchorage) متوقف شود، بلاک‌باستر واقع در اورگون رسماً تنها مغازه‌ی باقی‌مانده از این شرکت زنجیره‌ای خواهد بود. دو مغازه‌ی مذکور باز می‌مانند تا سهامشان را از نوارهای وی‌اچ‌اس onetime New Releases و orange Nickelodeon تا آخر آگوست بفروشند، اما پس از پایان این هفته دیگر قادر نخواهید بود از این مغازه‌ها سه‌روزه نواری کرایه کنید. از این پس، اگر لازم شد نوار وی‌اچ‌اس کورکی رومانو(Corky Romano) را کرایه کنید، باید به سمت غرب رانندگی کنید.

سَندی هاردینگ(Sandi Harding)، مالک بلاک‌باستر واقع در اورگون می‌گوید: «همزمان حس هیجان، غصه و ترس دارم. به هر حال اتفاقی‌ست که افتاده. ما از این‌که همچنان سرپا هستیم، هیجان‌زده‌ایم، و امیدواریم مدت بیشتری سرپا بمانیم. ولی خب فکر می‌کردم آلاسکا کمی بیشتر دوام بیاورد.»

در ماه آوریل، جان اولیور(John Oliver) در نهایت سخاوتمندی شرت ضربه‌گیر چرمی راسل کرو را به همراه چندتا از متعلقات دیگرش خرید و آن‌ها را به بلاک‌باستر فیربنکس خیرات کرد تا جماعتی که کنجکاو بودند ببینند «تخم مرغ‌های راسل کرو در سال 2005 چه بویی می‌داد» به امید یافتن پاسخ این سوال در آن مغازه گرد هم آیند. از قرار معلوم، خرت‌وپرت‌هایی که تاریخ پرافتخار هالیوود را به رخ می‌کشیدند، برای باز نگه داشتن مغازه کافی نبودند.

معلوم نیست بلاک‌باستر آلاسکا با متعلقات کرو چه کار خواهد کرد، اما امیدواریم مالک مغازه آن‌ها را برای بلاک‌باستر واقع در اورگون بفرستد. مغازه‌ی بِند آخرین شعله‌ی روشن از آتشیست که زمانی به لطف 9000 مغازه‌ای که آن را روشن نگه داشته بودند، درخششی خیره‌کننده داشت، ولی اکنون در معرض خاموش شدن است.

آخرین مغازه‌ی بلاک‌باستر واقع در اورگون! خدا پشت و پناهت. به امید این‌که مثل جت لی در فیلم یکه‌تاز(The One) قدرت تمام مغازه‌های سقوط‌کرده‌ی پیشین را جذب کنی و با این قدرت اندوخته نام بلاک‌باستر را تا ابد زنده نگه داری.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • مجله سفید ۱: هیولاشهر

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • شومنامه‌ی تبر نقره‌ای

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید