بازی: کابوس کما Bad Dream Coma

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد
سازنده: Desert Fox
ژانر: Adveture, Indie, Point & Click, Horror, Gore
سال انتشار: Mar 9, 2017
پلتفرم: Mac, PC

همه‌ی ما در زندگی‌مان چند باری دچار کابوس شده‌ایم و عموماً وقتی هم از خواب بیدار شدیم حالا به نسبتِ شدید بودن چیزهای وحشتناکی که دیده‌ایم یا چند دقیقه‌ای در بهت و حیرت سرجایمان نشسته‌ایم و از خودمان پرسیدیم دقیقاً این چه چیز مریضی بود من دیدم؟ چرا یک نفر باید فست‌فود بزند بعد مشتری‌هایی که خیلی غذا سفارش دادند را به بهانه‌ای به انباری بکشد و غذای مشتری‌های بعدی را با آن‌ها درست کند؟ چرا کطولحو باید در خانه‌مان را بزند و بپرسد «یه کاسه شکر دارید؟» و به او شکر بدهیم چون کیکش دارد وا می‌رود؟ و از اینجور چیزها. حالا مهم‌ترین جنبه‌ی کابوس دیدن و اینکه چندان چیز هولناکی نیست این است که می‌دانیم وقتی بیدار شویم، کطولحو نمی‌آید در خانه‌مان را بزند و شکر طلب کند.

تصور کنید قرار نبود بیدار بشویم و ببینیم خبری نیست و صرفاً کابوس دیده‌ایم، تصور کنید کابوس، بر مبنای تصمیم‌های ما جلو می‌رود و در انتها می‌تواند حتی باعث مرگ یا صرفاً بیدار شدن ما بشود. این قضیه همان چیزی است که در بازی Bad Dream Coma با آن درگیر هستیم.

بازی از اتاق خواب شما شروع می‌شود، شب است و زمان خواب؛ به محض اینکه خوابتان می‌برد در دنیایی بیدار می‌شوید که هیچ چیز معقول و منطقی در آن رخ نمی‌دهد. دنیایی که شهرش نیمه‌ویران است و تمام ساکنینش در کابوسی مشابه و حتی بدتر از کابوس خودتان گیر افتاده‌اند و این تصمیمات شماست که می‌تواند باعث نجات پیدا کردن آن‌ها یا از بین رفتن و عذابشان شود. برای بهتر شدن -یا بدتر شدن قضیه- ذهن شما در این دنیای عجیب به هیچ عنوان منطقی فکر نمی‌کند. گاهی اولین‌ چیزی که به ذهنتان می‌رسد اجرا می‌کنید و این اولین‌چیز می‌تواند به قیمت جان یک نفر یا یک موجود تمام شود. البته تمام افراد دخیل در بازی می‌دانند که بالاخره قرار است بیدار بشوند، خود شما هم با پیدا کردن تکه روزنامه‌ها و مکالماتی که با برخی از این افراد انجام می‌دهید متوجه می‌شوید که خوابیده‌اید و تمام این‌ها در خواب اتفاق می‌افتد.

بازی اول‌شخص است و شما جهان اطرافتان را از دید خودتان می‌بینید و بازیکن صورت خودش را نمی‌بیند. البته به‌جز یک مورد که در قسمت Coma اگر عملکرد هولناکی داشته باشد در آئینه دستشویی بیمارستان می‌توانیم صورت کاراکتر اصلی بازی را ببینیم.

طراحی بازی بسیار ساده صورت گرفته و درست مانند نقاشی است که روی کاغذ کاهی انجام شده و موسیقی بسیار زیبایی هم برای هر مرحله، به فراخور همان مرحله طراحی شده. فضای داستان کاملاً با تصمیمات شما جلو می‌رود.

کما

برای مثال برای بدست آوردن یک تکه سیم برای تعمیرکردن مانع پل، شما هم می‌توانید عروسکی که عملاً زنده است را با میله آهنی از بین ببرید تا سیم را بدست بیاورید و یا خیلی راحت سیم را از دسته ماشین کنترلی که روی پل افتاده بیرون بکشید و تمام این‌ها باعث می‌شود در مراحل بعدی با هیولاها یا مخلوقات عجیب‌وغریب و حتی معماهای سخت‌تر روبرو شوید.

بازیکنان می‌توانند سه پایان خوب، متوسط و شیطانی داشته باشند که بنابر تصمیمات آن‌ها در طول بازی قابل باز شدن است و البته یک سری مراحل جانبی و چیزهایی خاصی که به نسبت پایانی که در پیش رو دارید، برایتان باز می‌شود.

به‌طور کلی برای به پایان رساندن بازی حدود ۳-۴ ساعت -برای تمام کردن هر سه پایان و باز کردن جایزه‌های مختلف- زمان نیاز است و به‌عنوان مفرحی که بعد از ساعت کاری و برای آرامش روحی روانی بشود بازی کرد، گزینه‌ی خوبی به‌شمار می‌رود.

شرکت سازنده، Desert Fox آی‌پی‌های بسیار ساده‌تر دیگری از همین بازی با عناوین Butcher، Graveyard، Hospital، Cyclopes و Bridge پیش‌ترها به بازار ارائه کرده که نسخه Coma کامل‌ترین و دربردارنده‌ی تمام مراحل بازی‌های قبلی و کیفیت بهتر است. در نهایت یادآوری می‌کنم این تصمیم شماست که سرنوشت خودتان و دیگران را قدم می‌زند، هم می‌توانید بیدار شوید و هم می‌توانید با او ملاقات کنید!

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • رزونانس

    نویسنده: م.ر. ایدرم
  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید