اسکچ‌های حذف‌شده‌ی جام مقدس از مجموعه‌ی شخصی مایکل پلین سر در می‌آورد

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

و دقیقاً همانقدر که حدس می‌زنید دیوانه‌وار است.

مایکل پلین برای طرفداران کمدی بریتانیایی نامی آشنا است، نه فقط به خاطر همکاری دور و درازش با گروه مانتی پایتون که خودش یکی از پایه‌گذاران اصلی‌اش بوده، که به خاطر نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیرش در فیلم‌های متعدد از جمه بازی‌اش در نفش مولوتوف در فیلم مرگ استالین. ولی شکی نیست که رگه‌ی دیوانه‌وار و زنده‌ی کمدی او از مانتی پایتون و همکاری‌اش با جان کلیز، اریک آیدل و بقیه‌ی پایتون‌ها نشأت می‌گیرد.

به گزارش The Times، حالا متصدیان کتابخانه‌ی بریتانیا توی کولکسیون شخصی و دفترچه و اسکریپتِ مایکل پالین از فیلم Holy Grail که سال پیش به کتابخانه‌ اهدا کرده بود، چند اسکچِ هرگز ساخته نشده‌ی مانتی پایتون پیدا کرده‌اند.

فیلم سینمایی Monty Python and the Holy Grail بعد از Life of Brian بعنوان یکی از افسارگسیخته‌ترین و عجیب‌ترین کمدی‌های تاریخ شناخته می‌شود. مثلاً هیچ می‌دانستید قبل از این که سای گنگام استایل را مد کند، مانتی پایتون این کار را کرده بود؟

داستان این فیلم همانطور که ممکن است حدس زده باشید، در مورد آرتور، پادشاه بریتون‌هاست که به همراه شوالیه‌های میز گردش، دنبال جام مقدس است. این فیلم جست‌وجوی جام را به خنده‌دارترین شکل ممکن و با کمترین بودجه (به هر حال بریتانیای دوره‌ی تاچر است دیگر) به تصویر می‌کشد.

اما طبق دوتا از اسکچ‌های پیدا شده -اولی یک کتابفروشی در غرب وحشی و دومی ماجرای یک شوالیه‌ی صورتی همه‌کس‌کش- قرار بوده حتی از این هم دیوانه‌وارتر باشد.

اسکچ‌های مزبور همراه با یادداشت‌هایی درمورد دو فیلم Holy Grail و Life of Brian بزودی در دست عموم قرار خواهد گرفت و ما طرفداران مانتی پایتون می‌توانیم از این گنجینه‌های مخفی استفاده کنیم. اینطور بنظر می‌رسد که این اسکچ‌ها بخاطر اینکه بحث‌برانگیز بودند، نتوانستند اجازه‌ی ساخت بگیرند!

یا بقولِ جان کلیز (وقتی درمورد عدمِ پخش منظم سریال Monty Python’s Flying Circus مصاحبه کرده بود.) مانتی پایتون برای این دوره و زمانه بیش از حد خنده دار است.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: کامیاب قربان‌پور
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • شومنامه‌ی تبر نقره‌ای

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • یفرن دوم

    نویسنده: فرهاد آذرنوا
  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن