بالاخره جاس ویدن خالق فایرفلای سریال جدیدی می‌سازد

0
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

جاس ویدن، با همکاری HBO مشغول ساخت سریالی با محوریت زنان ویکتوریایی مجهز به قدرت‌های فراطبیعی است.

وقتی پای سریال‌های ژانری در میان باشد، HBO نامی‌ست که خوش می‌درخشد و از قرار معلوم قصد ندارد به این زودی‌ها به رقبا میدان دهد. به نظر می‌رسد حتا نت‌فلیکس هم دربرابر این آخری کم بیاورد. خبرها حاکی از آن است که کارگردان فایرفلای، آقای پادشاه گیک‌ها و سریال‌بین‌ها، جاس ویدن قرار است با همکاری HBO سریالی بسازد که در دنیای خفقان‌آور هنجارهای اجتماعی و زدوبند‌های زیر میزی انگلستان عصر ملکه ویکتوریا بگذرد. عصری که در کتاب‌های خواهران برونته و جین آستن به تصویر کشیده شده. ولی قبل از این که خمیازه بکشید و بی‌خیال دیدن سریالی در مورد خاله‌زنکی خانم‌های ترشیده و دم ترشیدگی و در خطر ترشیدگی و مردهای مناسب ازدواج آن‌چنانی با اسم‌های نفس‌گرم‌کنی مثل هارت‌فیو می‌هیو و جاناثن، بشوید، بگذارید بهتان این مژده را بدهم که سریال یک چیزی در مایه‌های کمیک مارول ۱۶۰۲ است که در آن ابرقهرمان‌ها در دوران رنسانس به تصویر کشیده می‌شوند.

طبق گزارش هالیوود ریپورتر (The Hollywood Reporter)، HBO به سریال The Nevers جاس ویدن چراغ سبز نشان داده است. این سریال در مورد چند زن متعلق به دوران ویکتوریاست که خیلی اتفاقی متوجه می‌شوند قدرت‌های ماورایی دارند. طبیعتاً این زنان هدف کسانی می‌شوند که قصد آسیب رساندن به آن‌ها را دارند و در کنار هم گروهی تشکیل می‌دهند و درگیر انجام ماموریتی می‌شوند که شاید دنیا را عوض کند که البته این ایده‌ی همه‌ی سریال‌های ابرقهرمانی است و فرق ویدن با بقیه‌ی کارگردان‌ها از اینجا به بعد مشخص می‌شود. اگر دقت کرده باشید فرق جاس ویدن با دیگر کارگردان‌های فیلم‌های ژانری در بازی گرفتن از بازیگرها به صورت گروهی است. هر بازیگر به تنهایی شاید خوب نباشد ولی دینامیک و پویایی گروه و دیالوگ‌های خوب و زنده و کمدی جاری از جمله خوبی‌های گروه‌های قهرمانی و خلافکاریست که ویدن می‌سازد.

ویدن، طی بیانیه‌ای عمومی اعلام کرد که «هیچ‌گاهیان» شاید «بلندپروازانه‌ترین روایتی باشد که تاکنون خلق کرده‌ام.» البته این بیانیه‌ای است که عملاً هر کارگردان و نویسنده‌ای قبل از شروع پروژه‌ی جدیدش می‌گوید. اما با توجه به کارنامه‌ی درخشان ویدن این ادعا را نباید دست کم گرفت. این که کارگردان فایرفلای و انجل و بافی بگوید که این سریال قرار است «بلندپروازانه‌ترین» روایتش باشد، فن‌ها باید جامه‌دران برای خرید اکانت گیگاشارژ راهی شوند.

متأسفانه هنوز مشخص نیست که سریال چه زمانی تولید و اکران خواهد شد یا بازیگرانش چه کسانی هستند. اما با توجه به تعهد مستحکم HBO به سریال‌های ژانری و ساختن سریال‌هایی چون کشور لاوکرفت (Lovecraft Country)  و واچمن (Watchmen) انتظار می‌رود سریال در آینده‌ای نه‌چندان دور روی آنتن برود. [احتمالاً ۲۰۲۰؟]

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: فربد آذسن
مشاهده نظرات

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • مجله سفید ۳: پری‌زدگی

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • سرد

    نویسنده: النا رهبری
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی