انجمن گفتگو رسانه‌ها و بحث‌های هواداری انیمه انیمه‌های فصل پاییز 99

  • سازنده
    موضوع
  • #22403
    صدرا محمدی
      • پیشکار استخوان
      Up
      8
      Down
      ::

      خب خب. اول از همه تبریک به همه که اولین تاپیک سفید یه تاپیک انیمه ایه دی:
      صحبت اضافه رو می ذارم کنار و می‌رم سراغ اصل مطلب.

      —-

      خب چون هنوز عملا کسی تو سایت نیست، برای این که الکی شلوغ پلوغ نشه، برای هر انیمه یه تاپیک نزنیم به نظرم فعلا. این تاپیک یه تاپیک کلیه برای بحث کردن (و یه معرفی خیلی مختصر از طرف من از انیمه‌هایی که به نظرم بهترن این فصل) و تبادل نظر در مورد انیمه‌های این فصل. خدا رو شکر نسبت به فصلای قبلی، این فصل انیمه‌ها خیلی بهتر و قوی‌تر ظاهر شدن. خب دیگه حرف اضافه بسه، هر انیمه‌ای که من بخوام معرفی کنم رو تو یه پست جدا می‌زنم. هرکسی هم حرفی سخنی چیزی داشت دیگه بسم الله. خدا رو چه دیدین شما هم معرفی بنویسین، شاید اصلا اونقدر مطلبه خوب بود بره رو سایت به عنوان پیشنهاد.

    در حال نمایش 6 پاسخ ( از کل 6)
    • نویسنده
      پاسخ‌ها
    • #22404
      فرزین سوری
        • ایمپلنت‌باشی
        Up
        3
        Down
        ::

        سلام. من یه سری انیمه نیاز داشتم برای این مدت که گیر کردم توی خونه‌مون ببینم. جدید باشن. فصل اولشون باشه. پاییزی هم باشن :)) ممنونم صدرا جون. لطفاً معرفی کنید شما.

        #22405
        صدرا محمدی
          • پیشکار استخوان
          Up
          5
          Down
          ::

          Majo no Tabitabi

           Wandering Witch: The Journey of Elaina

          Majo no Tabitabi (The Journey of Elaina) - MyAnimeList.net

          خب سفر الینا یه انیمه تو حال و هوای انیمه سفر کینو(kino no tabi) هستش. یه کرکتر(واضحا مونث) رو داریم که هر اپیزود یا چند اپیزود یک بار، به ستینگ جدیدی می‌ره و با داستان کوتاهی که اونجا براش پیش میاد روبرو میشه. معمولا تو اینطور داستانا، دوتا اپروچ می‌شه داشت برای شروع انیمه، یا این که مثل موشی‌شی و سفر کینو، قسمت اول رو از وسطِ ماجراجویی‌های شخصیت اصلی شروع کنیم و مخاطب رو پرت کنیم تو دل داستان و ستینگ و بعدا به شخصیت اصلی بپردازیم، یا برعکسش. تو تجربه‌ی من، معمولا انیمه‌هایی که اپروچ اول رو انتخاب می‌کنن، معمولا انیمه‌های موفق‌تر و بهترین، منتها برخلاف انتظار اینبار سفر الینا رو داریم که با یه اپیزود اول نسبتا قوی شروع شد که بک‌استوری الینا رو دیدیم. این که چطوری الینا یه جادوگر شد و سفرش رو شروع کرد. چیزی که اول از همه توجه ادم رو جلب می‌کنه پروداکشن ولیوی بالای انیمه است. انیمشنا و آرت ورک و موسیقیا همه تو سطح خیلی بالایی هستن. خود روایت تو اپیزود اول و دوم زیاد چیزی برای عرضه نداره منتها شخصیت‌ها(مخصوصا خود الینا) اونقدر خوب هستن که آدم رو دنبال خودشون بکشن تا ببینیم انیمه به کجا می‌ره. منتها این اپیزود سوم و چهارمِ انیمه است که روی اصلی کار رو می‌بینیم. برخلاف کارایی که بالاتر ازشون اسم برده شد، الینا به نظر می‌رسه که یه شخصیت مثبت نیست که تو سفرهاش به دنبال حل مشکلات و رفع بلا از مردمی باشه که سر راهش سبز می‌شن، حتی جاهایی الینا شبیه یه آدک سوسیاپث به نظر‌ می‌رسه و بیشتر از هرچیزی به دنبال سود و نفع خودشه و علاقه‌مند به ماجراجویی. این المنتِ داستان چیزیه که منو دنبال خودش می‌کشونه و باعث شده تا الان به نظرم یکی از قوی‌ترین انیمه‌های این فصل باشه. طبق چیزایی که از لایت ناول شنیدم، انیمه خیلی خشن‌تر و خونین‌بارتر خواهد شد و خلاصه که کتاب رو از رو ظاهرش قضاوت نکنید.
          اگه دنبال یه انیمه فیلز گودِ خوشگلِ ایاشی‌کِی می‌گردین که یه شخصیت اصلی نامعمول داره و امبیشن داستانیش هم بیشتر از تعریف داستان‌ کوتاه‌های دنباله داره، به سفر الینا یه شانسی بدین.

          #22408
          صدرا محمدی
            • پیشکار استخوان
            Up
            5
            Down
            ::

            الساعه فرزین جون دی: دقیقا راست کار خودته این تاپیک دی: ایشالاه که چیز به درد بخوری پیدا کنی ببینی این وسط دی:

            Jujutsu Kaisen 

            Jujutsu Kaisen (TV)
            جوجوتسو کایسن جدیدترین و به زعم من تا به حال بهترین اقتباس انیمه‌ای از سری‌ مانگاهای جدیدِ مجله شونن جامپه. اگه حتی یه مدت کوتاهی باشه که انیمه‌بین شده باشین، اسم شونن جامپو احتمالا شنیدین دیگه. ناروتو و بلیچ و دراگون بال و غیره و غیره همه جزو کارای این مجله محبوبن. همون طور که واضحه جوجوتسو یه کار شوننِِ و شاید بعضیا با شنیدن این حرف یه کم زده بشن(شایدم بعضیا اتفاقا زودتر جذب بشن!) چون کارای شونن با خودشون یه سری انتظارا میارن و یه سری کلیشه‌های مرسوم توشون وجود داره. خب بذارید همین اول خیالتون رو راحت کنم که جوجوتسو کایسن، هانترهانتر نیست و قرار نیست سابورت کنه ژانر رو یا کار عجیبی انجام بده. یه شونن بای د بوکه. ولی! برعکس یه کاری مثل بلک کلاور یا مای هیرو آکادمیا، جوجوتسو از دست زدن به آزمایش نمی‌ترسه و دست به نوشخوار کردنِ فرمول‌های هزار بار استفاده شده نمی‌زنه. ولی قبل از این که بیشتر در موردش حرف بزنیم بیایم ببینیم اصا این کار چی هست!
            جوجوتسو رو اگه بخوایم خلاصه کنیم می‌تونیم بگیم این کار یه جورایی مخلوطِ بلیچ و توکیو گوله. می‌دونم می‌دونم واقعا مخلوط هیجان انگیزی به نظر نمی‌رسه، ولی یه کم صبر کنین. داستانِ جوجوتسو تو یه دنیایی می‌گذره که توش نفرین‌ها وجود دارن. نفرین‌ها از احساسات منفی مردم بوجود میان و جاهایی که تمرکز بالایی از احساسات منفی باشه و چگالیشون زیاد باشه(مثل قبرستون، بیمارستان، مدرسه و …) شکل فیزیکی به خودشون می‌گیرن و در ظاهر هیولاهایی ماورایی ظاهر می‌شن. تو این دنیا جادوگرهایی هستن که با استفاده از همین انرژی نفرین‌ها به جنگ نفرین‌ها می‌رن، چون در بیشتر موارد تنها چیزی که می‌‌تونه یه نفرین رو از بین ببره، یه نفرین دیگه است. داستان ما از جایی شروع می‌شه که شخصیت اصلی، ایتادوری یوجی، بدون این که دست خودش باشه یکی از قوی‌ترین نفرین‌های کل دنیا میوفته تو دستشو در پی اون جون همکلاسیاش به خطر میوفته، اونم که چاره دیگه‌ای نداره، اون نفرین رو می‌بلعه! منتها در کمال ناباوری(…) ایتادوری نمی‌میره و در عوض می‌تونه نفرین رو کنترل کنه. از قضا این نفرینِ خاص، صدها سال قبل، پادشاه نفرین‌ها بوده، سوکونای چهار دست. وقتی جادوگرها به صحنه می‌رسن و این موضوع رو می‌فهمن می‌خوان ایتادوری رو هرچه سریعتر نابود کنن تا خطرِ اون نفرین از سر راه برداشته بشه، منتها توسط یکی از جادوگرهای قدرتمند، پیشنهادی به ایتادوری داده می‌شه. این که ایتادوری بقیه قسمت‌های سوکونا رو جمع‌اوری کنه و تو خودش جمع کنه و بعد از کامل شدن سوکونا اونو بکشن. به این ترتیب ایتادوی یه مقدار بیشتر زنده می‌مونه و در عین حال به امن‌ترن شدن دنیا هم کمک می‌نه. ایتادوری که چاره دیگه‌ای نداره قبول می‌کنه و به فرقه جادوگرا می‌پیونده.
            چیزی که این داستان رو جالب می‌کنه، اینه که آنتاگونیست نهایی داستان از همون اول داستان حضور داره و در واقع با شخصیت اصلی پیوند خورده و این دو، در یک بدن هستند. این المنت خودش یه دینامیک جذابی بوجود میاره که باعث می‌شه همیشه خطرِ دیوونه شدن و از کنترل خارج شدنِ سوکونا وجود داشته باشه. علاوه بر این، جوجوتسو ستینگ خیلی جالبی داره و برخلاف شونن‌های دیگه، وقتش رو هم تلف نمی‌کنه و می‌ره سر اصل مطلب همیشه.
            استودیو سازنده، mapa هست و طبق معمول گل کاشته. با اطمینان می‌شه گفت که قوی‌ترین ویژوالِ این فصل متعلق به جوجوتسو هستش. پس از نظر صحنه‌های اکشن و فایت خیالتون راحت باشه.
            در کل اگه دنبال یه انیمه سرگرم کننده و پاپ کورنی خوب می‌گردین که وقتتون رو هم تلف نکنه، جوجوتسو انتخاب خیلییییییییی خوبیه.
            #22410
            م.ر ایدرم
              • ساکن: دارک سیتی
              • اوراکل
              Up
              1
              Down
              ::

              صدرا همینجوری فرومی نوشتی جمع شد شاید به این نتیجه رسیدی که یه مطلب لیستی هم در بیاریم ازش. مدل باحالیه به نظرم برای جمع کردن یه مطلب لیستی.

              #22417
              Positron
                • تک خط
                Up
                2
                Down
                ::

                سلام

                من انیمه دوست ندارم، همه‌اش رو بدین فرزین 😅

                #22663
                م.ر ایدرم
                  • ساکن: دارک سیتی
                  • اوراکل
                  Up
                  0
                  Down
                  ::

                  ما منتظر ادامه‌شیم 🙂

                در حال نمایش 6 پاسخ ( از کل 6)
                • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.