در جست‌وجوی ابرگیم

مصاحبه

بازی هم مثل هر کار دیگری به توجه و دل‌سپردن نیاز دارد. نمی‌شود آدم سرش پی کار دیگری باشد و انتظار داشته باشد بازی به صورت جادویی آن نتیجه‌ای را بدهد که او در ذهنش داشته. بازی هم مثل هر فعالیت دیگری توی این دنیا توجه شما را می‌طلبد. وقتی درجه‌ی آزادی را خیلی زیاد می‌کنید میزان توجهی که از گیمر طلب می‌کنید بیشتر می‌شود. گاهی در بازی‌های اوپن ورلد می‌بینم یک گیمر به یک جایی از بازی می‌رسد که توی انتخاب مسیر درست ادامه‌ی بازی می‌ماند. نمی‌داند کدام انتخاب درست است. کیبرد را کنار می‌گذارد و گیج و منگ عقب می‌کشد. واقعیتش این است که سخت بازی‌ای بسازیم که در آن واحد هم به بازیکن قدرت و آزادی بدهد و هم گیج‌کننده نباشد. ولی هنر بازی‌سازی همین است. هنر طراحی موفق در همین جاست. آن‌هایی که بلدند چطور چنین بازی‌هایی بسازند این کار را می‌کنند و آن‌هایی که بلد نیستند بازی‌های گیج‌کننده می‌سازند. ادامه مطلب >