ده سریال محبوب گیک‌ها که پیش از موعد کنسل شدند

9
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

سریال‌های آمریکایی چپ و راست کنسل می‌شوند به خصوص اگر از شبکه‌ی فاکس پخش شوند. دلیل این ماجرا چیست و تا کجا می‌شود افسار را به دست بازارعرضه و تقاضا داد؟

بلوغ معلق ترجمه‌ی بدیست برای عنوان Arrested Development که شاید بدانید چه سریالیست و شاید هم هرگز بهش برنخورده باشید. به گزارش آی‌جی‌ان این سریال خنده‌دارترین سریال تاریخ است. تایم مگزین این سریال را توی لیست ۱۰۰ سریال برتر تاریخ قرار داده. ریتینگ سریال در سایت آی‌ام‌دی‌بی از نظر تعداد افرادی که سریال را نقد و امتیازدهی کرده‌اند همتراز سریال سوپرانوز و وایر است. برای آدم‌فضایی‌هایی که در حال خواندن این مقاله هستند و هیچ نظری ندارند که سوپرانوز دختره است یا کشتیه، باید بگویم که وایر و سوپرانوز برای تلویزیون حکم رستگاری در شائوشنگ را دارد برای سینما(چون آدم‌فضایی‌ها قطعاً رستگاری در شائوشنگ را دیده‌اند. در ضمن واقعاً نمی‌فهمم بعد از این همه سال چطور هنوز رستگاری در شائوشنگ بهترین فیلم دنیاست. چهارپا خجسته، دو پا گجسته).

arrested

ولی در زمان پخش ارستد دیولوپمنت سریال ۱۲۳م آمریکا بود از نظر تعداد بیننده. به عبارتی سریال مخاطبش را پیدا نکرد. یعنی پیدا کرد چون منتقدها عاشقش بودند و هنوز هم هستند. ولی مخاطب سریال بین بیننده‌های عادی تلویزیون هرگز سربرنکرد. نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۰۴ کمی قبل از کنسل شدن سریال نوشت که حق این سریال نیست که مخاطبش اینقدر کم باشد. حقش است مخاطب بیشتر و بهتری داشته باشد.

بیایید قبل از این که وارد بحث‌های تخصصی و فلسفی‌تر بشویم یک نگاهی بیندازیم به دلایل کنسل شدن یک سریال خوب که بعده‌ها کلی مخاطب کالتی پیدا می‌کند و تبدیل به کلاسیک می‌شود.

۱. سریال از شبکه‌ی فاکس پخش شده

یکی از اصلی‌ترین دلایل کنسل شدن یک سریال خوب این است که از فاکس پخش شود. فاکس قبرستان سریال‌های خوب است. چشم‌هایتان را ببندید و به ده سریالی فکر کنید که کنسل شدند و شما ناراحت شدید از کنسل شدنشان. سر چشم چپم باهاتان شرط می‌بندم که حداقل نصف لیستتان از فاکس پخش می‌شده. از جریکو و فایرفلای و فمیلی گای گرفته تا ویرچوئالیتی و دال‌هاوس(و هر چیز دیگری که جاس ویدن هرگز در زندگی‌اش ساخته).

۲. جاس ویدن کارگردانش بوده

حالا که حرفش شد انصافاً چرا جاس ویدن همه‌ی سریال‌هایش را برای فاکس ساخته؟ به قولی یک بار خرم کردی شرمت باد دو بار خرم کردی شرمت باد سه بار خرم کردی باید بروم و اندازه‌هایم را به پالان‌خرساز بدهم. از بافی و انجل و فایرفلای تا دال‌هاوس، عمر سریال‌هایی که ویدن می‌سازد کوتاه است و بودجه‌شان گداطوری. ولی هرچیزی که ساخته تبدیل به کلاسیک‌های نسلی شده‌اند و هنوز طرفداران سینه‌چاک خودشان را دارند.

۳. زمان پخش سریال بد بوده

یکی از مهم‌ترین دلایل کنسل شدن یک سریال این است که در زمان بدی پخش می‌شود. مثلاً سریالی مثل کامیونیتی که سیت‌کام گیکی بی‌نظیری است که مخاطب باهوش‌تری نیاز دارد، دقیقاً همزمان با بیگ‌بنگ تئوری پخش می‌شود. ارستد دیولوپمنت به طور مثال همزمان با پخش مستقیم مسابقات فوتبال پخش می‌شد و رقیب دیگرش هم برنامه‌ی اپرنتیس دانلد ترامپ بود.

۴. سریال نیچ خودش را پیدا نکرده

افسار دست مخاطب است. به خصوص وقتی سرعت بازار خیلی بالا باشد سازنده فرصت ندارد بازارش را بسازد. بازارش ده سال بعد از طریق نیچ‌های نت‌فلیکس و هولو شاید ایجاد شود. ولی بسیاری از سریال‌ها آنقدری خوشبخت نیستند که هم‌زمان با تولید نیچ مخاطبشان را به دست بیاورند. اتفاقی که معمولاً گریبان‌گیر سریال‌هایی درباره‌ی زندگی نوجوانی یا سریال‌های ژانری سای‌فای و فانتزی و کارآگاهی می‌شود. احتمالاً چون مخاطبانش در آن لحظه تلویزیون نگاه نمی‌کردند و پشت کامپیوترهایشان در حال دانلود بودند؟ شاید واقعاً وقتش شده تلویزیون‌ها را تعطیل کنیم و همه چیز را به کامپیوترهای شخصی منتقل کنیم؟ آخر چه کسی توی این دنیا خوشش می‌آید کنار پدر و مادرش بنشیند و سریال ببیند؟!

***

به نظرم سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که چرا ریلیتی شویی در مورد خانم عن‌دماغ‌پوریان که قرار است از بین ۱۲ تا آقای خوش‌چهر یک تن را مفتخر کند اینقدر بیننده دارد ولی مثلاً فیوچراما باید ۲ بار کنسل بشود. و بعد متوجه بشویم که چه سوال احمقانه‌ای و تأسف بخوریم. یک جایی در جهنم یک چرخ سوزان است که بخش بازاریابی فاکس زیرش هی له می‌شود. ولی بالاخره ارستد دیولوپمنت به لطف نت‌فلیکس فصل چهارمش را گرفت. کامیونیتی به لطف شبکه‌ی یاهو فصل ششمش را ساخت و خیلی از سریال‌هایی که امیدی به شبکه‌های تلویزیونی نداشتند با وصل شدن به هولو و نت‌فلیکس و یاهو و امثال این‌ها، نیچ مخاطبشان را نه فقط در آمریکا که توی یک بازار وسیع جهانی پیدا کردند.

ws_lie_to_me_2560x1440

وقتی دبیرستان می‌رفتم دو سریال فریکس اند گیکس و آن‌دیکلرد به نظرم بهترین سریال‌های دنیا بودند. در مورد نوجوان‌های گیک نافرمی بودند که توی جامعه بد جا می‌شدند. آدم‌هایی که می‌شد باهاشان هم‌دردی کرد ولی لزوماً نمی‌شد انتظار داشت این سریال از تلویزیون پخش شود و هر خانم خانه‌دار و هر مرد ورزشکار و هر دختر قر و فر داری ازش لذت ببرد. مخاطبش کوچک بود یا مخاطبش پراکنده بود و همانطور که حدس زدید هر دو بعد از یک سیزن کنسل شدند. ولی فریکس اند گیکس الان در نت‌فلیکس قابل دسترسی است و مخاطب واقعی‌اش را پیدا کرده. سریال‌هایی مثل گیم آو ترونز کم هستند که اقبال عمومی پیدا کنند. که هم من را راضی کنند و هم شمای خانه‌دار پنجاه‌پلاس‌ساله را و هم همه‌ی آدم‌های کره‌ی زمین که نفس می‌کشند و به اچ‌بی‌او یا پایرت‌بی و تورنت دسترسی دارند. این که سریالی در زمان پخشش هواداران جان‌سخت پیدا کند خوش‌شانسی‌ایست که نصیب مد من و واکینگ دد می‌شود. بیایید با هم نگاهی به ده سریال بیندازیم که اینقدر خوش‌شانس نبوده‌اند.

این لیست براساس جدول پرطرفدارترین سریال‌های کنسل شده‌ی آی‌ام‌دی‌بی تهیه شده است. از عناوین ناآشناتر به‌نفع عناوین آشناتر برای سریال‌بین‌های ایرانی صرف‌نظر شده.


Futurama

فیوچراما پروژه‌ی بهتر و بانمک‌تر مت گرونینگ، سازنده‌ی سریال سیمپسون‌هاست. این سریال که در سال ۳۰۰۰ می‌گذرد در مورد دنیاییست که سفرهای فضایی در آن به آسانی سفارش پیتزاست.

ولی البته همه‌ی سریال‌های سای‌فای انیمیشنی به خوش‌شانسی ریک اند مورتی نیستند(گوش همه‌ی شیاطین کر) و فیوچراما قبل از این که بتواند تمام داستانش را برای ما تعریف کند، کنسل می‌شود. در واقع این سریال دو بار کنسل می‌شود و موفقیتش در فروش دی‌وی‌دی و ۴ فیلمش است که باعث می‌شود مجدداً از حالت کنسلی خارج شود. اتفاقی که برای سریال انیمیشن دیگر فاکس یعنی فمیلی گای هم بارها افتاده است.

دیدن این سریال بر طرفداران انیمیشن‌های طنز واجب است. ترکیبی لذت‌بخش از طنز و کلیشه‌های ژانری و به خصوص علمی‌تخیلی که احتمالاً باب میل طیف عظیمی از مخاطب‌هاست. شاید با به وجود آمدن نت فلیکس و استقبال عمومی از سریال ریک اند مورتی، یک بار دیگر دیوید کوهن و مت گرونینگ به فکر تولید ادامه‌ی داستان بندر و فرای و لیلا بیفتند. ولی ما هم نفسمان را به انتظارش حبس نمی‌کنیم.


Virtuality

سریالی که قرار بود تنه به تنه‌ی سریال‌های اپرای فضایی خوش‌نامی همچون بتل‌استار گالاکتیکا بزند در همان نطفه خفه شد. تنها چیزی که ازش باقی مانده یک پایلوت یک و نیم ساعته است که آدم را مشتاق می‌کند ببیند بقیه‌اش چه می‌شود.

hmu1uxprnxoemx7iodcnkxxxmoo

این سریال ترکیبیست از جهان مجازی و سفر در فضا. پیرنگ کلی‌اش هم شاید در ظاهر فرقی با سریال Ascension نداشته باشد ولی تنها در ظاهر اینطور است. سریال تیم بازیگری خیلی خوبی دارد. بازیگرانی که کاملاً مشخص است می‌توانند به خوبی با هم ارتباط برقرار کنند و منتظر فرصتند که این ارتباط و درام موفق را به نمایش بگذارند و فاکس… فاکس این اجازه را بهشان نمی‌دهد.

مطمئنم شما هم با من آرزوی نابودی شبانه‌روزی فاکس را می‌کنید اگر بدانید بازیگر نقش اصلی این سریال قرار بود چه کسی باشد. نیکولای… کوستر… والادو… یا به قول اهل تشرف، جیمی لنیستر.


Lie to Me

احتمالاً اگر کسی سراغ این سریال برود به خاطر تیم راث این کار را می‌کند. بازیگری که دل همه‌ی ما را در رزوآر داگز آقای تارانتینو برد. راث با آن لهجه‌ی جنوب لندنی نیمه‌دزد‌دریایی‌اش در نقش کارآگاه‌طوری ظاهر می‌شود که می‌تواند با خواندن میکرواکسپرشن‌های صورت آدم‌ها بگوید که دروغ می‌گویند یا نه. این سریال یک مثال خوب است برای سریالی که از فرمولی عمومی استفاده می‌کند که مثلاً برای مدیوم یا منتالیست یا بونز و هاوس ام‌دی جواب داده ولی یک مقدار اندکی پلاتش یا جزییاتش پیچیده‌تر است و برای همین بینندگانش یک سوم می‌شوند. هر چند سریال آنقدری هم روی این جزییات علمی و زیست‌شناختی/تکاملی تمرکز نمی‌کند و بیشتر قصه روی رابطه‌ی بین آدم‌ها می‌گذرد و درام سیالی که سرعت جابه‌جایی‌اش باعث می‌شود وسطش خوابتان نبرد.

ولی سریال در زمان پخشش آمار و ارقام خوبی نشان نمی‌دهد و فاکس به فکر کنسل کردنش می‌افتد. طرفداران سریال به خصوص در سیزن آخر پشت سریال را می‌گیرند و سعی می‌کنند از کنسل شدنش جلوگیری کنند. حتا فاکس اعلام می‌کند که برای این سریال و طرفداران وفادارش ارزش ویژه‌ای قائل است. در نهایت مشخص می‌شود که ارزش ویژهه به اندازه‌ی پول ویژه نبوده.


Flash Forward

سریالی که کنسل شدنش گریه‌ی مردم سریال‌بین ایران را احتمالاً بیشتر از طرفدارانش در آمریکا در آورد. همه می‌گفتند این سریال، لاست بعدی است. آدم‌هایی که بعد از لاست در خلا عاطفی/اجتماعی به سر می‌بردند با چنگ‌اندازی به این سریال، حیات ناقص‌شان را مفهومی/معنوی می‌کردند.

راستش خود من هم عاشق آن قسمت‌های ریز عاشقانه‌اش بودم که مثلاً پسره از آمریکا بلند می‌کند می‌رود دختره را در ژاپن ببیند. فلش فوروارد آمیخته‌ای حساب‌شده از علمی‌تخیلی و ماورالطبیعه بود که بخش ماورایی‌اش توی ذوق نمی‌زد و بخش علمی‌اش هم زیادی گیج‌کننده و خشک نبود. لااقل تا جایی که فرصت داده شد به سریال که اینطور به نظر می‌آمد.

خیلی زود سریال به نفع سریال V کنسل شد. سریالی که خودش هم بعد از دو فصل کنسل شد. اینطور به نظر می‌رسد علمی‌تخیلی در تلویزیون شانسی ندارد.


Rome

سریالی که نشان داد حتا اچ‌بی‌او هم جای امنی نیست و هرآن ممکن است سریال موفقی مثل روم را هم کنسل کند. سریالی که پدر گرافیکی/روایی سریال بازی تاج و تخت محسوب می‌شود. این سریال با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلار پروژه‌ی مشترکی بود بین اچ‌بی‌او و بی‌بی‌سی و حاصلش یک سیزن درام تاریخی حماسی بود که شبیهش از دوران Band of Brothers به این طرف دیده نشده.

سریال ترکیبی بود از بازیگری قدرتمند(که خیلی‌هاشان الان در گیم آو ترونز بازی می‌کنند) و تدوین مناسب قصه. روایتش به خوبی بین شخصیت‌ها قسمت شده بود و البته خود داستان که در مورد جنگ قدرت میان اوکتاویوس و مارک‌آنتونی بعد از مرگ جولیوس سزار بود احتمالاً هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کرد. وقتی می‌گویم این سریال پدر معنوی گیم آو ترونز است برای همین ترکیب لطیف داستان حماسی و بازی‌های سیاسی است که همه می‌دانیم در برهه‌ی حکومت جولیوس سزار مشهود بود. از یک طرف قتل پومپه در مصر از طرفی عشقی که گویا میان سزار و ملکه‌ی مصر بوده و در کنارش کش‌مکش قدرت میان سناتورها و سزار و خانواده‌اش.

ولی چطور شد که سریالی با این همه دنگ و فنگ که به احتمال قوی می‌توانست به موفقیت جهانی مشابه گیم آو ترونز برسد کنسل شد؟ واقعیت این است که روم از اول قرار بود یک مینی‌سری باشد ولی وقتی خیل طرفدارانش از جای‌جای جهان سربرکردند، مینی‌سری به سریال تبدیل شد. ولی ممکن نبود چنین پروژه‌ی عظیمی با آن بودجه‌ی نه رقمی پایدار بماند و همانطور که انتظار می‌رفت سریال کنسل شد. البته اعلام شد که ممکن است در آینده این پروژه‌ی پرطرفدار و موفق به یک فیلم سه ساعته تبدیل شود.


Twin Peaks

ممکن است دیوید لینچ لزوماً کارگردان محبوبتان نباشد. ممکن است شما هم با من موافق باشید که بیشتر گیج‌کننده است تا خوب. ولی فرض کنید فرمول فیلم‌سازی لینچ را به سریالی کارآگاهی منتقل کنیم. قبل از این که خاطرات قتل بونگ جون هو و لا ایسلا و کارآگاهان حقیقی و هانیبال به تلویزیون بیایند، سریالی وجود داشت به نام تویین پیکس که راستش نظر خیلی‌ها را به خودش جلب کرد. از آن سریال‌هایی که هنوز هم مورد پسند منتقدهاست و در نتیجه طیف بیننده‌هایش آنقدری عظیم نیستند.

که این سوال را برمی‌انگیزد که آیا قرار است هر سریالی که برای قشر elite یا به اصطلاح متمایز جامعه ساخته می‌شود، در گلوگاه بازار آزاد خفه شود؟ که البته ریشه‌ی تخاصم میان آکادمیسین‌ها و بازارآزادبازها هم لابد از همین‌جا می‌آید. به نظرم موضوع ترجیح دادن گیک‌ها به خانم‌های خانه‌دار نیست. مشخصاً دموگرافیک‌ها به جای این که روی گروه‌های اجتماعی تمرکز کنند دارند روی گروه‌های سنی تمرکز می‌کنند و گروه سنی‌ای که بیشترین وزن را در تلویزیون دارد ۴۵ الی ۹۰ ساله‌ها به بالا هستند. یعنی کسانی که یحتمل جلوی تلویزیون بمیرند و قبول کنید این گروه دموگرافیکی، قرار نیست بنشیند و تویین پیکس یا فایرفلای ببیند. پس شاید دلیل هجرت نسل جوان‌تر و سریال‌های با مضمون گیکی به شبکه‌هایی مثل هولو و یاهو و نت‌فلیکس همین است؟


Terra Nova

فاکس نه فقط سریال کنسل می‌کند که سریال استیون اسپیلبرگ را کنسل می‌کند! آدم نمی‌داند سرش را به کدام سنگ بزند که آخر می‌شود یک نفری یک سریال در مورد دایناسورها و به تهیه‌کنندگی اسپیلبرگ را کنسل کند؟ آن هم بعد از یک سیزن که هنوز مشخص نشده سریال بیننده دارد یا نه؟

ولی این بار تقصیر فقط از سمت فاکس نبود. سریال شروعی گیج‌کننده داشت. شاید شما هم جزو آن کسانی بودید که جذب ظاهر پایلوتش شدید و سریال را تا آخر سیزن دیدید. سریال شباهت‌هایی به لاست داشت و طبق گفته‌ی یکی از تهیه‌کنندگانش قرار بر این بوده که طیف بیننده‌هایش رکورد لاست را بشکند. تبلیغ بسیاری برای این سریال شد. استودیوهای آن در استرالیا، تنه به تنه‌ی استودیوهای فیلم پارک ژوراسیک می‌زد و پایلوت این سریال ۲۰ میلیون دلار خرج برداشت.

در نهایت اما سریال اصلاً به مذاق بیننده‌ها خوش نیامد که نه از بازیگرهای ناشناسش راضی بودند و نه پلاتش که ترکیبی از سفر در زمان و دیستوپیا و درام خانوادگی(؟) و اهمیت داشتن دوست پسر بود؟ راستش من هم مطمئن نیستم نقطه‌ی تمرکز سریال کجا بود و حتا مطمئن نیستم چرا این سریال بعد از دو سال اینقدر طرفدار پیدا کرده. به نظر می‌رسد طبیعت بیننده‌های تلویزیون است که چیزی که دارند را نمی‌خواهند. مگر اینکه آن‌چیز یک سری نوجوان ریغو باشد که آهنگ‌های خواننده‌های معروف را جلوی سه تا داور بی‌سواد کاور کنند.


Freaks and Geeks

فریکس اند گیکس یکی از سریال‌های عجیب‌تری بود که از تلویزیون پخش شد. بازیگرهایش سیث روگن و جیمز فرانکو بودند و بازیگر مارشال از سریال «چنین‌گونه بود که مادرت را ملاقات نمودم»(که اسمش یادم نیست و آنقدری اهمیت هم ندارد که بروم اسمش را گوگل کنم. زنده باد فرندز). ولی مشخصاً قبل از این که معروف شوند. سریال در دهه‌ی هشتاد می‌گذشت و شخصیت‌هایش همه نوجوانانی بودند که میراث‌خوار نسل بیت و انقلاب‌های اجتماعی بودند و توی واقعیت آمریکای جرج بوش پدر(یعنی بابای این یکی که شما می‌دانید رئیس جمهور آمریکا بوده قبلاً و الان با تعجب متوجه شدید که پدرش هم یک زمانی رئیس جمهور بوده) زندگی می‌کنند.

TITLE: FREAKS AND GEEKS (US TV SERIES) ¥ YEAR: 1999 ¥ REF: TVF149BB ¥ CREDIT: [ THE KOBAL COLLECTION / DREAMWORKS/APATOW PROD ]

سریال در مورد موسیقی است، در مورد دست و پنجه نرم کردن با ممنوعیت مواد مخدر سبک در آمریکا و در مورد دختری که سال آخر دبیرستان یکهو می‌فهمد که همیشه آدم تمیزی بوده و هرگز دست از پا خطا نکرده ولی حالا می‌خواهد ببیند چه چیزهایی را از دست داده. سریال با دقت خارق‌العاده‌ای زندگی نوجوان‌ها را تصویر می‌کند. مهم‌تر از همه نشان می‌دهد که آدم نرمال واقعیت خارجی ندارد و همه بالاخره یک‌سری ناخلفی دارند که تهش وقتی کنار هم جمع می‌شوند(مثلاً در قالب دبیرستان) تخصیص قدرتی که صورت می‌گیرد، منعکس‌کننده‌ی سلامت روحی نیست. حتا جنون و سایکوز و روان‌‌نژندی‌های پنهان می‌شود دلیلی برای در صدر بودن.

این سریال بعد از ۱۸ قسمت کنسل شد ولی تا به امروز در صدر جدول سریال‌های خوبی که کنسل شدند در تی‌وی‌گاید قرار دارد.


Arrested Development

داستان این سریال در مورد خانواده‌ایست که به صورت هیأتی در شرکت بساز بفروشی بلوث کار می‌کنند و همه چیز خوب است تا این که مشخص می‌شود عجب کلاهبردارهای فلانی هستند. پدر خانواده به زندان می‌افتد و مایکل بلوث پسر وسطی، باید این خانواده را که در بلوغی معلق گیرافتاده، به سرانجامی خوش برساند.

این سریال به صورت مستقیم به کارگردانان و نویسندگان سریال انیمیشنی آرچر ربط دارد. در واقع می‌شود گفت آرچر همان ارستد دیولوپمنت است که با جیمز باند قاطی شده باشد.

در ضمن سیزن بعدی این سریال قرار است سال ۲۰۱۷ در نت‌فلیکس پخش شود.


FireFly

فایرفلای نه فقط صدر این جدول سفید، که صدر جداول واقعی است. طبق سرشماری‌ها، فایرفلای با ۱۹۰۰۰۰ امتیازدهی در آی‌ام‌دی‌بی و با متوسط امتیاز ۹.۱، مهم‌ترین سریالیست که کنسل شده و صد درصد به خاطر کنسل شدنش شبکه‌ی فاکس مورد اثابت بلایای طبیعی قرار خواهد گرفت. شاید امروز و فردا نه ولی بالاخره یک روزی تایتان‌ها از زندان زئوس آزاد می‌شوند و می‌روند فاکس را خراب می‌کنند.

No Merchandising. Editorial Use Only. No Book Cover Usage Mandatory Credit: Photo by Snap Stills/REX Shutterstock (2129157v) Alan Tudyk, Nathan Fillion and Gina Torres Firefly - 2002

فایرفلای یک درام کلاسیک کابویی آمریکاییست در ستینگ فضایی و در زمانی نامشخص. شاید بشود گفت این سریال همه‌ی برگ‌های برنده را داشت. هم کارگردانی و نویسندگی خوب و هم شخصیت‌های طنازی که با هم شیمی قدرتمندی برقرار می‌کردند. دیالوگ‌ها دوست‌داشتنی بودند و شخصیت‌ها بک‌استوری‌های خودشان را سر صحنه زنده می‌کردند. با این وجود این سریال مثل همه‌ی سریال‌های دیگر جاس ویدن بودجه‌‌اش خنده‌دار بود. ولی از نظر ظاهری چیزی از باقی اپراهای فضایی کم نداشت. از همه مهم‌تر که در مورد کابوی‌هایی بود که توی فضا بودند. اما متأسفانه شبکه‌ی فاکس تصمیم می‌گیرد بدون این که پایلوت سریال را پخش کند، سریال را با ترتیب به‌هم‌ریخته پخش کند. از آن طرف تریلرهایی که از سریال پخش شدند تصویری عجیب و متفاوت از سریال نشان دادند که خیلی از بیننده‌ها را گمراه می‌کرد. در نهایت سریال مخاطب خودش را داشت ولی آن حرارتی را نداشت که فاکس از سریال‌هایش انتظار دارد. متأسفانه سریال در نبود نت‌فلیکس پس از پخش تنها ۱۴ قسمت، برای همیشه کنسل می‌شود.

درسی که می‌شود از این قضیه گرفت این است که آدم برای فاکس سریال نسازد و فاکس هم که اینقدر عدد برایش مهم است می‌تواند داک داینستی و اپرنتیس دانلد ترامپ و ماجرای اودیسه‌ی خانم عن‌دماغ‌پوریان برای یافتن همسر مناسب را بخش کند.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مشاهده نظرات
  1. www

    من لیستی که توش Carnival نباشه را اصلا قبول ندارم!!

    1. .@.

      آفرین
      یکی از بهترین سریال هاست که هرکسی نمی بینه و کشش درک موضوع نداره.

  2. سیما

    کارناوال گیکی محسوب نمی شه که، میشه؟

  3. hamed

    سایت خیلی خوبی دارید. نسبت به دیگر سایت ها “متمایز” هستید.

    یه سوال داشتم : می تونم مطالب سایت رو با یک مقدار دخل و تصرف ( و البته ذکر منبع ) در جایی دیگه قرار بدم؟

    1. فرزین سوری

      والا دخل و تصرف رو که درک نمی‌کنم. اگر مطلب خوبه که با به اشتراک گذاشتن لینکش از ما حمایت کنید. اگر با یه جاهاییش مشکل دارید لطفاً مطلب رو تغییر ندید. اصلاحیه به انتهاش اضافه کنید. وگرنه تغییرش به نظرم چندان کار درستی نیست. یعنی در حق مولف نوشته بدی می‌شه. حالا استثناً نویسنده‌ی این مطلب خود من هستم ولی کلی می‌گم این رو:
      مطلب با یه بینشی به هر حال تدوین شده که تغییرش به نظرم خوشایند نیست. لااقل در مورد مطالب تالیفی این موضوع اهمیت بیشتری از مطالب ترجمه‌ای داره.

    2. hamed

      متشکرم به خاطر پاسخگو بودنتون. البته من بازنشر نوشته با ذکر منبع مد نظرم بود و اون دخل و تصرفی که شما برداشت کردید به هیچ وجه منظورم نبود.
      باز هم ازشما تشکر می کنم به خاطر مقاله های سینمایی جذاب و خوبتون.

  4. مسیح

    آقا دمتون گرم.
    اشکهایم هنگام خواندن مطلب بی اختیار سرازیر شدند. آه فیوچراما. عشق ابدی. کجایی که لم دهم و تو سلولهای مغزم را خارش دهی.

  5. sepideh

    سلام
    ممنون بابت سایت خوب و متفاوتتون.چرا درباره سریال بینظیر جریکو(که اشاره هم کردین) مطلب نذاشتین.واقعا سریال قدرتمندی بود و خیلی الکی کنسل شد.

    1. فرزین سوری

      سلام. به شخصه ندیدم سریال رو ولی اگر خودتون دیدید و دستی بر قلم دارید خیلی هم خوشحال می‌شم در موردش بخونم. چرا نمی‌نویسید و برامون نمی‌فرستید؟

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • مجله سفید ۱: هیولاشهر

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید