یک گالری در مدح کوئیدیچ و کودکی

3
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

آنشو آگاروال معلمیست در یک روستای دور افتاده در اوتاراکند، روزی که او برای دانش آموزان مدرسه، فیلم هری پاتر را پخش می‌کند، بچه‌ها با اشتیاق در مورد پرواز کردن و کوئیدیچ صحبت می‌کنند. آنشو که عکاسی هم می‌کند به فکر انجام یک پروژه عکاسی می‌افتد و درباره‌ی آن با دانش‌آموزانش صحبت می‌کند. زمانی که بچه‌ها نتیجه‌ی کارشان را دیدند واقعا شگفت‌زده شده بودند.

نمی‌دانم کجای هری‌پاتر را دوست دارید. به شخصه همیشه عاشق جزئیات عمیقش بودم. از این که چقدر وقت صرف تدوین ورد‌های جادویی شده بود تا این‌جا که هر معجون دقیقاً چکار می‌کرد و چه موادی برای ساختنش نیاز بود. راستش اصلاً درک نمی‌کردم چرا معجون‌سازی برای هری خسته‌کننده‌است. البته شاید دشمنی‌اش با اسنیپ در این قضیه بی‌تأثیر نبود. ولی تا زمانی که سایت پاترمور کلاس‌های معجون‌سازی‌اش را برگزار می‌کرد همیشه در آن شرکت می‌کردم. از طرفی همانطور که از یک دنیای جادویی همچون دنیای هری پاتر انتظار می‌رود، همه‌ی گوشه کنار‌های جهانش پر شده از ابزار جادویی. از زمان‌برگردان‌ها گرفته تا پورت‌کی‌ها تا پودرهای سفر در شومینه تا شمشیرها و قاب‌آویزهای جادویی.

ولی چیزی که حقیقتاً و بی‌بدیل ذهن و قلبِ منِ ۱۱ ساله را به دست روایت سحر‌انگیز رولینگ سپرد، قطعاً کوئیدیچ بود. در واقع اولین برخورد ما با مفهوم دسته‌جاروهای جادویی و کوئیدیچ به قدری لذت‌بخش است که ممکن نیست هرگز از ذهنمان برود. کوئیدیچ شاید تنها ورزش دنیاست که هر گیک و گیمری را از پشت کامپیوتر و میزش بیرون بکشد و به تحرک وادارد. رولینگ بی‌کمترین اغراق، به عنوان خالق جذاب‌ترین ورزش جهان، در تاریخ همه چیز و همه جا ثبت خواهد شد.

از  این رو برای من به شخصه هرگز عجیب نبود که عکس‌های مردم را در حال کوئیدیچ بازی کردن ببینم. به قدری زیادند که ساده‌ترین سرچ در گوگل شما را به بیست سی عکس درست و حسابی می‌رساند. ولی اندکی پیش سایت مشرق‌نیوز مجموعه‌ای از عکس‌ها را بازنشر کرد که دیدن مجددش خالی از لطف نیست و پشتش داستان زیبایی هم دارد.

آنشو آگاروال معلمیست در یک روستای دورافتاده در اوتاراکند، بعد از اینکه او برای دانش آموزان مدرسه، فیلم هری پاتر را پخش می‌کند، بچه‌ها با اشتیاق در مورد پرواز کردن و کوئیدیچ صحبت می‌کنند. آنشو که عکاسی هم می‌کند به فکر انجام یک پروژه عکاسی می‌افتد و درباره‌ی آن با دانش‌آموزانش صحبت می‌کند. زمانی که بچه‌ها نتیجه‌ی کارشان را دیدند واقعا شگفت‌زده شده بودند. راستش ما هم از دیدنشان اندکی شگفت‌زده شدیم.

photo_2016-02-24_14-03-04

 

photo_2016-02-24_14-03-31

 

photo_2016-02-24_14-03-23

 

photo_2016-02-24_14-03-53

 

photo_2016-02-24_14-03-08

 

photo_2016-02-24_14-03-19

 

photo_2016-02-24_14-03-35

 

کوئیدیچ

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مشاهده نظرات
  1. Kasra Kopite

    بی نظیر بود…
    اول صبحی بغض تو گلوم جمع شد با دیدن اینها …

  2. ارس یزدان پناه

    !!! … COOOLLL

  3. محسن برجی

    در مورد تکنیک کار هم کاش مینوشتید.
    ولی همین جوری هم خوبه.
    حس و حال خیلی خوبی داشت تصاویر و پرتم کرد توی دنیای هاگوارتز. اصل جنس بود!

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • رزونانس

    نویسنده: م.ر. ایدرم
  • مجله سفید ۱: هیولاشهر

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • مجله سفید ۳: پری‌زدگی

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • سرد

    نویسنده: النا رهبری