یک طلسمنامه‌ی جادویی از مصر باستان

84
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

جادو به معنای پیدا کردن رابطه‌ای تکرار‌شدنیست بین اعمال و مناسکی خاص و شاید نامربوط، برای دستیابی به یک نتیجه‌ی دلخواه به طرزی که گمان برود به نیرویی ماورای طبیعی متمسک شده‌ایم.

مقدمه

جادو به معنای پیدا کردن رابطه‌ای تکرار‌شدنیست بین اعمال و مناسکی خاص و شاید نامربوط، برای دستیابی به یک نتیجه‌ی دلخواه به طرزی که گمان برود به نیرویی ماورای طبیعی متمسک شده‌ایم. البته این فرآیند شاید آنقدر غریزی باشد که  فقط به  موجود تکامل‌یافته‌ای چون ما محدود نشود چنان‌که آزمایش روانشناس مشهور آمریکایی “اسکینر”، چنین دلبستگی‌ای به خرافات را برای کبوترهای آزمایشگاهی هم نشان داد:

دسته‌ای از کبوتران گرسنه را در قفسي گذاشتم که به  سيستمی اتوماتيک وصل بود که غذا را در فواصل زمانی منظم (و بدون نیاز به انجام عمل خاصی)  تحویل می‌داد.  کشف کردم که بعد از مدتی هر کبوتر وقت گرسنگی سلسله‌ای از اعمال خاص را  تا زمان گرفتن غذا ادامه می‌دهد که گویی رفتارش با تحويل غذا متحد و مربوط باشد. يک پرنده خلاف جهت عقربه‌های ساعت دور قفسش می‌چرخید. پرنده‌ای ديگر هم همیشه  سرش را به گوشه‌ی بالايي قفسش می‌کوباند. پرنده‌ی سوم  خودش را مکرر پرت می کرد به گونه‌ای که گويي  سرش را زير يک شی نامرئي قرار مي‌دهد و  بلندش مي‌کند. دو پرنده‌ی دیگر هم يک حرکت پاندولي با سر و بدنشان انجام مي‌دادند که سر به طرف جلو مي‌آمد و از سمت راست به چپ با حرکت تندي تاب مي‌خورد و آرام برمي‌گشت.  به این نتیجه رسیدم که کبوتران باور‌ کرده‌اند که حرکاتشان بر سیستم غذادهی اتوماتیک قفس‌ها تاثیرگذار است و ایشان هم از نظر رفتاری و روانشناسی مثل انسان‌ها به باورمندی  خرافات توانایند.

و به این ترتیب در مذهب عامه‌ی مردم (درست به مانند همان کبوتران گرسنه‌ی اسکینر) تاثیرگذاری مهرهای تعویذ، طلسم و پیاله‌های افسون به نظام طبیعت، باور پذیرفته‌ای بوده که ریشه‌اش تا تمدن قدیمی مصر و بین النهرین به راحتی قابل تعقیب است. گرچه در اکثر مواقع استفاده از جادو پذیرفته نبود، چنانکه برای مثال «کننده‌ی جادو» برای زرتشتیان و یهودیان مرگ‌ارزان محسوب می‌شد و از نظر مسلمانان هم همیشه از رستگاری به دور می‌ماند.

شاید جالب باشد که برای درک اهمیت این موضوع و فراگیری این نوع اعتقادات در بافت فرهنگی آن دوران متن ورد روی یک مهر طلسم ساسانی که جدیداً کشف شده را با هم مرور کنیم:

بهروزی از آنِ شما، از یهوه آدونای به … و مرگ بر دیو. اکنون، تویی که این تعویذ را می‌بینی، پس برای تو راستی … و او هشدار داد به پسرانش، و حال این پیروزدخت که نام پدرش و مادرش … و نباشد از روستای میکلس، و مستولی مشو بر او و اگر مستولی شوی من نیز او را ترک خواهم کرد. به طوری که او دوباره تو را نخواهد گرفت و از سرتاپایت … مجازات … اما اکنون از آن نیز بیرون … پس شفا و درمان بر او باشد به نام عیسی.

 

پس مرزهای جادو با مرزهای اعتقادات عادی موسوم به دین چنان متفاوت است که  صاحب طلسم، یعنی پیروزدخت ایرانی ( احتمالاً زرتشتی) برای رسیدن به خواسته‌اش از نام نیک عیسی بهره می‌گیرد تا روح پلیدی که از قضا  نامی سامی دارد را از زندگی خودش دور کند.  در اکثر موارد این شیفتگی ملحدانه‌ی برش‌هایی از جامعه  به نیروهای فوق طبیعی  همچون اعتقاد بومیان دورمانده  از تمدن به  رایزنی  با ارواح بوده، و کاری شیطانی و خبیث و نابخشودنی شمرده می‌شده . اما در روی دیگر این ماجرا   استفاده‌ی مثبت عده‌ای از سحر و افسون هرگز  گناه محسوب نمی‌شد. چنان که خود زرتشت برای دور کردن دیوی به نام «بود» که به فریبکاری و نامرئی بودن مشهور بوده، دوبار با صدای بلند ذکر «یثا اهو وائیرو» را می‌خواند تا دیو بگریزد. یا اگر خوانش دعا ادامه می‌یافت با قدرت کلماتش دیو متلاشی یا حتی مسخر و در اختیار می‌شده. بدین صورت در افسانه‌های قدیمی پارسی شکل مثبتی از افسونگری را هم مشاهده می‌کنیم که در آن طهمورس  با افسون بر اهریمن پیروز  شده و حتی  آوازه‌ی جمشید و فریدون هم در نیرنگ و جادو بازی بلند بوده.

اصل قضیه

با چنین پیش زمینه‌ای از اوضاع جادو و جادوگری در قرون شش و هفت میلادی به سراغ یافته‌ی جدیدی از سرزمین مصر می‌رویم که در محیطی آمیخته از اسطوره‌های مصر باستان، یونان و مسیحیت، شرایط مساعدی برای شکل‌گیری انواع جادوهای سیاه یا سپید داشته. همین‌طور که امروزه  پاپیروس‌های زیادی به خطوط یونانی، قبطی و دموتیک با مضمون طلسم و سحر از ایشان بدست آمده.

دو محقق از دانشگاه سیدنی به نام آقای Choat و همکارشان دکتر Gardner از دانشکده‌ی مذاهب دانشگاه سیدنی به تازگی موفق به کشف رمز پایپروس‌هایی به خط قدیمی قبطی شده‌اند که به قول خودشان یک «راهنمای مصری قدرت آیینی» است و به نظر ما یک « طلسم‌نامه »ی فوق‌العاده. نوشته‌هایی در برگیرنده‌ی سحرهایی قدیمی و رشته‌نیایش‌هایی طولانی برای خدایانی ناشناخته در بیست صفحه که احتمالاً متعلق به همان قرون شش و هفت میلادی (یعنی 1300 سال پیش) باشد و در میان “کلماتِ قدرت” مذکور کنار نقش‌های غریبش به چگونگی طلسم عشق و طرز جن‌گیری ارواح خبیث یا سحر شفای بیماری‌های مرگ‌آور و حتی اذکاری برای موفقیت در کسب و کار بر می‌خوریم.

727163-9a9da7ca-7360-11e4-bbe7-27f38624ba7e

مثلاً در یک جای این متون سحرآمیز به فرمولی جادویی برای مطیع کردن هر کس که می‌خواهید اشاره شده؛ بدین طریق که سرود جادویی‌ای را کلمه به کلمه برای دو میخ که در دست گرفته‌اید بخوانید و آخر هم میخ ها را بر راست و چپ آستانه‌ی درب خانه‌اش بکوبانید!

این متون را چه کسانی نوشته‌اند؟

با این که بعضی از نیایش‌ها به عیسی مسیح تعلق دارد ولی چنان که گفتیم درباره‌ی متون جادویی آن مرزبندی دقیقی که به مذهب حکمفرماست وجود ندارد. حتی بخش مهمی وجود دارد که شخصی به نام «شیث» را این گونه نیایش می‌کند:

شیث! شیث! ای عیسای زنده!

شیث سومین فرزند آدم و حواست ( بعد از هابیل و قابیل ) که اسمش در تورات هم آمده (طبق برخی از احادیث اسلامی  استمرار نسل انسان را از طریق فرزند سوم حضرت آدم  به نام شیث است که وصی آدم و ولی‌عهد او بوده. چون هابیل به دست قابیل کشته شد و قابیل مطرود هم به دنبال فسق و فجور رفت و فرزندان و نسلش هم در اثر  در  طوفان  نوح همه از بین رفتند.)

11_24_2014_coptic.jpg__800x600_q85_crop

شیث لفظی سریانی است به معنای هبةالله یا هدیه‌ی خدا چون طبق اساطیر یهودی آدم بعد از ماجرای کشته شدن هابیل و  به وقت صد و سی سالگی صاحبش شد.


چنان که بر می‌آید کتاب‌طلسمِ رمزنگاری شده  باید  به فرقه‌ی “شیثیان” متعلق باشد که یک دین گنوستیکِ مربوط به عصر رومیان است (قرون دو سه میلادی) و در زمان قرن شش و هفت (یعنی هنگامی که کتاب طلسم مورد بررسی نوشته شد) ، باور به آن تحت فشار شدید کلیسای وقت کمرنگ می‌شده و کم کم به زوال می‌رفته .

اما ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که نیایش‌های افتتاحیه‌ی رمزنوشته‌ی مصری پیش رویمان را فارغ از باورهای شیثیان بررسی می‌کنیم:

 ستایش من تقدیم شما باد و من شما را نمازگزارم ای بلند مرتبه باکتیوثا، که امین و موثقی و ارباب چهل و نه رسته‌ی ماران !

و بدین ترتیب طلسنامه‌مان وقتی که به باکتیوثا (Baktiotha) اشاره می‌شود از قبل هم رازگونه تر می‌شود چون او خدایی  ناشناخته با جبهه گیری نامشخص بین خر و شر است که با قدرت عظیمش  به قوای عالم مادی محاط شده.

727752-9a9da7ca-7360-11e4-bbe7-27f38624ba7e

در واقع باید گفت شواهد نشان می‌دهد سحرهای موجود در این کتاب جادوی مصری هم از آیین شیثیان و هم از مسیحیت ارتدوکس آن زمان تاثیر گرفته و درست مشخص نیست که آیا این طلسم‌ها قرار بوده توسط جادوگرانی مشخص یا راهبه‌های ترک‌دنیا‌کرده انجام بشود یا خودِ مردمِ معتقد.

 

این پاپیروس‌ها از کجا آمده‌اند؟

فردی به نام Michel Feckelmann که در وین دلالی عتیقه‌جات می‌کرده در سال 1981 کتاب را به دانشگاه Macquire فروخته ولی این تمام چیزی است که از گذشته‌ی این طلسم‌نامه می‌دانیم و حتی دقیقاً مشخص نیست که نوشته از کدام بخش مصر بدست آمده. البته بنا بر گویش شناسیِ مصرِ آن‌زمان می‌توان حدس‌هایی زد و گفت به احتمال زیاد این پاپیروس نوشته‌ها مربوط به حوالی شهر باستانی Ashmunein/Hermopolis باشند. 

spellbook

منابع

اصل خبر در LiveScience

اشارات و نقل قول‌ها از جادو در ایران باستان از کتاب «شاهنشاهی ساسانی» دکتر تورج دریایی به ترجمه‌ی مرتضی ثاقب فر

و کتاب فرهنگ اساطیر ایرانی بر پایه‌‍ی متون پهلوی از خسرو قلی زاده

مشاهدات اسکینر از روزنامه ی مردمسالاری . شماره ی هفده شهریور 1387

و مدخل‌های آیین مانوی ، جادو و Sethianism از دائره‌المعارف اینترنتی ویکی‌پدیا

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مشاهده نظرات
  1. نینان

    آقا اینم مثل باقی مطالب عالی بود.
    متسمر باشید

    1. م.ر ایدرم

      قربون شما
      نظرتون باعث دلگرمیه 😉

  2. امیر

    فرنیا دعا نویس غیر مسلمون نمی شناسم ولی یه دیو میشناسم کارش خیلی درسته .
    محمد رضا آرتمیس فاول یادته ؟ می تونم بهش بگم شماره یک بفرسته پیش دوستمون ! کارشم خیلی فراتر از باطل کردن طلسم و ایناس …
    البته من فک کنم دیو ها لائیک باشن ولی تضمین نمی دم :دی

    1. م.ر ایدرم

      ممنون میشم به هر نحو کمک کنی به این خانم فرنیا. حتی همون حضرت یک. چون که من به سهم خودم تو متن گفتم که:
      جادو به معنای پیدا کردن رابطه‌ای تکرار‌شدنیست بین اعمال و مناسکی خاص و شاید نامربوط، برای دستیابی به یک نتیجه‌ی دلخواه به طرزی که گمان برود به نیرویی ماورای طبیعی متمسک شده‌ایم.

      خیلی مهمه که گفتم به طرزی که گمان برود
      ولی انگار ایشون اعتقادی به نوشته‌های من ندارن 🙂

    2. سايه

      سلام شما شماره جادوگري كه كارش تضميني ًرو نداريد 4 ساله مشكل دارم . شماره 1 رو از كجا پيدا كنم ؟؟؟

    3. بابك

      ميشه شماره يا آ درسي ازش بهم بدي منم مشگل دارم

    4. سايه

      سلام من شماره يا آدرس اين ديو و ميخوام ممنون ميشم كمكم كنيد

    5. سايه

      سلام من شماره اين ديو و ميخوام ، ممنون ميشم كمك كنيد

    6. ناشناس

      اود

    7. یاسین

      به نظرم اینها افسانه نیستن اینا واقعیت داره

  3. مرتضی

    مطالب جالبی بود ، یک نکته مهم رو لازن دیدم با شما درمیون بزارم و اون اینه که ارتباط با اجنه و ارواح شروع یک دردسر بزرگ و هزارو یک مشکل هست و رفتن به باتلاقی که شاید بیرون اومدن از اون به این سادگی ها نیست…..

    ونکته جالب اینجاست که این موکلین (اجنه و…)از طریق طلسم و جادو و دعانویسی و… این موارد به راحتی وارد زندگی ما انسانها میشند و یک چیز رو درست می کنند و صدتا چیز دیگه رو خراب می کنند و خطرشون خیلی بیشتر از خیرشون هست.
    برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم کتاب موجودات غیر ارگانیک استاد محمد علی طاهری رو مطالعه کنید تا دیدبهتر و جامعی نسبت به موضوع طلسم و دعا و سحرو جادو داشته باشید و از این دعانویس ها یا بهتر بگم جادو گرها فرار کنید که بد جماعتی هستند.
    درپناه حق…

    1. فرزین سوری

      جدی نگیرید. مطلب شوخیه… باور کنید جدی نیست… جداً زبونم نمی‌گرده توضیح بهتری بدم… صرفاً جدی نگیرید…

    2. افروز

      “استاد” طاهری؟! لول

    3. بهزاد

      جوک قرن رو هم شنیدیم … استاد طاهری ! اجنه بو داده و بو نداده .
      این هم از مردمان قرن بیست و یکم

    4. ارس

      موجودات غیرارگانیک … بخریم به نظرم … اسمش که کوله کتابه …

  4. omid

    سلام کارت خوبه…

    1. BoRn

      فقط میخام‌روابط مستقیم دیگر نمیخام از دور با من به تماس حسدرونی و یا فکری باشین باهام مستقیم ارتیاط بیگیرین,چرا بهم احمق گفتین؟

  5. حامد

    بادرودبرشما

    وباسپاس ازمطالب ارسالیتون،تشخیص سره ازناسره عزم راسخ ودانش گسترده میطلبدکه ازعهده مامردمان سطحی وظاهربین

    برنمیآید! بقول حافظ : یکی ازعقل میلافد یکی طامات میبافد بیاکاین داوریهارابه پیش داوراندازیم.

  6. متین

    سلام خوبین من دنبال یه جادوگر هستم مایه گروهیم و جادو سفید میخوایم

    1. lucifer

      سلام و درود شما دقیقا چه نوع سرویسی میخواید؟
      جادوگر اعظم داریم…… ساعتی 500
      جادوگر معمولی……….ساعتی 300
      کارآموز جادوگر………..ساعتی 250
      ساحر ماهر…………ساعتی 200
      جادوگر علفی (توانایی هاش به درمان مشکلات پوستی و ساخت طلسمای عشق ساده ختم میشه)……ساعتی 150

    2. سايه

      ميشه كسي كه جادوگر ميشناسه يا كسي كه مسلط به نظم طبيعت هست به من معرفي كنيدددددد ممنونمممم

    3. عرفان

      منو کارآموز خودتون میکنید

    4. شقايق

      با سلام،
      من تجربياتي در اين زمينه دارم خوشحال ميشم بهتون در زمينه هاي جادو در خواب كه تخصص من هستش كمك كنم به من ايميل بديد.

    5. ارس

      ایولا! … من تو خواب اوکی‌ام … یعنی جادو نمی‌خوام تو خواب … منتهای مراتب موقع بیدار شدن از خواب یه مشکلی دارم … من آلارم می‌ذارم ولی بیدار نمی‌تونم بشم … شما در این حوزه می‌تونین بهم کمک کنین؟ … چند وقته زندگیم واقعا به هم ریخته … :((

    6. ناشناس

      سلام جهت کارکردعلوم خفیه وحل مشکلات مابعداطبیعه واختلات جنسی تماس بگیریدجهت درمان یااموزش حضوری مکان شهرملایر

    7. بابك

      درمورد جادو

    8. فرنوش

      حیف شد، من تخصصم جادوی سیاهه.

    9. فرزین سوری

      آقا خلاصه ما هممون جادوگریم :)) بگو کارتو راحت باش. فکر کن بین رفقایی. خجالت نکش. فرض کن اومدی هاگوارتز اصن. از در و دیوار جادوگر داره می‌ریزه رو دامنت. ایطو…

    10. عرفان

      منو کارآموز خودت کن

    11. ارس

      من می‌خوام کمک کنما … منتها راستش دقیق نمی‌دونم جادو سفید شبیه مثلاً ماهی سفیده یا نه کلا یه گروه جادوگر سفیدین … کوکلاس کلاون و اینا مثلاً؟

  7. متین

    هرکی انجام بده واسمون ما هرکاری بخواد واسش انجام میدیم

    1. م.ر ایدرم

      دستتون درد نکنه واقعا…

    2. فرزین سوری

      هر کاری؟

    3. محمد سوری

      من سراغ دارم آقا. هماهنگ می‌کنم. شما امشب ۴ تا پر کلاغ سفید پیدا کن تو آب‌لیمو بخوابون فقط بعدم بذارش رو پوست گراز لهستانی خشک بشه.

    1. Mushroom

      خب فکر کنم معلوم شد چرا فردی مرکوری اینقدر رینج صدای وسیعی داشته… روح بانو هایده تسخیرش کرده بود.

    2. kasra

      دهنت خخخخخخخ

  8. استاد هری

    من هری پاترو رو اموزش دادم الانم رفته پی کارای خودش هعی چه بی معرفت 😑 بزا یه ورد بخونم
    اسپیرسو وکیسسو خب غذام اماده شد من رفتم

  9. مرتضی

    سلام دوستان. من حاضرم این مسایل رو بطور علمی به بحث بکشونیم. اندکی دست برآتیشم. زکات علم آموزش است

  10. سايه

    سلام شما كجا هستيد ؟ و از با چه علمي اين كار را انجام ميدهيد ؟

  11. سايه

    سلام اقاي جمشيد شما از چه علمي براي ممكن كردن غير ممكن استفاده ميكنيد ؟
    من مشكلي دارم .

  12. Sayeh

    من دنبال كسي ميگردم كه بتونه از طريق جادو كمكم كنه . و علم و اسرار پنهاني مرتبط رو كاملا بدونه . كسي سراغ نداره ؟

  13. sarvin

    من عاشق کامنتای این مطلبم فقط! جادوی تضمینی انجام می‌دن… عین این بازارای سنتی شده که طلسم و اینا می‌فروشن توش:))

  14. Sayeh

    دنبال جادوگر واقعي هستم از چه فرقه اي فرقي نداره
    من به علمش نياز دارم

    1. sarvin

      من تخصصم تو جوشوندن مغز شوهر تو کاسه‌ی سر با یه اشاره اس تضمینی هم مادرشوهر می‌کشم، بخت خواهر شوهرم سیاه می‌کنم، فقط شما چقدر می‌دی؟:دی

  15. هدیه

    کسی هس ک بتونه تو مجازی بهم اموزش بده؟tel.me/tommarvolo_riddle

  16. عرفان

    منم مشتری ام

  17. sarvin

    من به خدا می‌ترسم زیر کامنت شما کامنتی بذارم…والار مورگولیوس ولی بعد خب شما سیانوری چیزی بریز تو غذاشون نوش جان کنن خب چرا خرجتو می‌بری بالا؟سرب دیگه فوقش یه مزدور استخدام کن برات بکشن این کارا چیه؟
    می‌گم الان که داشتم تایپ می‌کردم یه سری لغاتم عجیب غریب بود کار جادوگر شما نبوده؟ از تو تلویزیونی جایی نیاد منو بکشه؟

    1. ناشناس

      الان شما جادوگري ؟

    2. hossein

      یعنی اینایی که کامنت گذاشتن واقعا جدی گفتن حرفاشونو !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
      یعنی واقعا دنبال جادوگر می گردن!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!¿¿¿¿¿¿¿¡¡

  18. Sayeh

    من به علم يه جادوگر از هر فرقه براي استفاده از علمش ميخوام
    كارم هم مثبت هست نه ويراني .،كسي نيست ؟

    1. A.K

      حیف شد اگه ویرانی میخواستی عمه ی من استاد این کاره یه تنه ۱۰ تا خانواده رو از هم پاشونده زده رو دست هر چی جادوگر زپرتیه عفریته ای برا خودش 😂

  19. علي

    كسي جادوگر اگاه به نيروي تاريكي و از فرقه ي فراماسون ها ميشناسه ؟
    ممنون ميشم من و راهنمايي كنيد .

  20. hossein

    شما ها مطمئنين حالتون خوبه!!!؟!!؟!؟!؟
    جادوگر!؟؟!؟!؟!؟!

  21. رهام

    من به شخصي فراماسون اگاه به نيروي تاريكي نياز دارم
    جادو يا علم استفاده از باورها . كسي سراغ نداره آدرس يا شماره اي
    از يك همچنين شخصي ؟؟؟

  22. ناشناس

    دوستان خواهشن علم علوم غریبه رو با ماورا الطبیعت اشتباه نگیرید حتی بزی از علم های علوم غریبه گناه نداره به هیچ دعا نویس یا جن گیری مراجعه نکنید دنبال جادو نرید دنبال قدرتایی که دارید باشید
    جادوگر مثل مرده ای که از مرگ برگشته و روی زمین پرسه میزنه

    1. رهام

      من ميدونم اونا چه ميكنن دقيقا شبيه مسافراي زمانن و اگاه ولي هرگز كاري رو بدون تاوان انجام نميدن و تاوان هاشون رو هم هرگز نميگن لطفا جادو رو با دعانويسي اشتباه نگيريد ،،، جادوگر دين نداره و من دنبال يه جادوگر از فرقه ي فراماسون ها هستم ممنون ميشم راهنمايي كنيد يا ايميلي يا شماره اي از يه جادوگر نه دعا نويس بديد

  23. see

    تبلیغ اونم واسه این کارا !! بابا این سایت ادمین نداره این کامنت ها را حذف کنه .

    1. فرزین سوری

      یکم شادی و خنده برای روحیه خوبه. شما هم بخندید که دنیا به روتون بخنده و از شادی شما جهان کمی فراخ‌تر بشه. برای خوشحالی بیشتر خوندن سایر کامنت‌های همین مطلب رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم. have fun

  24. مرتضی

    سلام.واقعا کار استاد محمدی خوبه

  25. سايه

    من پيش اون جاويش رفتم كه همه هم ميگن كارش درسته
    بعدا فهميدم اين آقا مسلمون و هيچ كاري هم بلد نيست
    به همه ميگه من يهودم و جادوگرم . خيلي ها هم حتي خودشون رو
    به اسم اين معرفي ميكردن . اين جاويش ماكاييل هم كلاهبردار بود
    اسم شناسنامش هم علي ويسمه بود خالي بند از منم پول گرفت
    من كلي بعد از اون كتابها ي مربوط به راز و رمز طبيعت رو خوندم
    و فهميدم كليدش دست افرادي كه صاحب علم در رابطه با
    جادوگريه مثل گروه خاصي از فراماسونها كه نبايد هم بروز بدن
    و از هيچ مقدساتي براي تغيير نظم يا جادو نميشه استفاده كرد
    پس فريب اين مدل أفراد رو نخوريد . در ضمن بابت جادو بها پرداخت
    ميشه نه مال مثل ١٠ سال عمر نه ١٠ ميليون پول كمي مطالعه كنيد
    چون جادوگر به چيزاي ارزشمندتر ازپول احتياج داره .

  26. آوا

    من به طرز عجیبی جادو شدم
    به مدت ۲۴ساعت تو یه دنیای دیگه بودم تو قصر و با لباسای سلطنتی خانوادمم نبودن
    وقتی بیدار شدم فهمیدم فقط پنج دقیقه گذشته و من ۲۴ ساعت کامل تو اون قصر بودم
    الان هرکاری میکنم که بازم برم اونجا
    کسی ک جادوم کرد رو پیدا کردم ولی مرده بود
    کمکم کنین لطفا

    1. ناشناس

      سلام من یه جادوگرar

    2. من

      بنده چیگونه نظری ندارم هیچی فقط پشمامممم

    3. من

      منم سه روز تو خواب زندگی کردم وقتی بیدار شدم که ظهر بود ولی فقط تو دنیای واقعی ۳ تا ۶ ساعت گذشته بود خلاصه من نمیدونم شاید تو یه نفری که مارو ایسگاه کرده باشی یا شاید ایسگات کرده باشن خلاصه موفق و پیروز باشی (:

    4. A.K

      دختران سرزمینم 🥲
      بابا وقتی میگیم نزارید اینا رمان بخونن و فیلم نگا کنن برا همینه دیگه
      عزیزم تو جادو شدی ولی جادوی توهم یه چایی نبات بخوری حل میشه😂😂😂

  27. مژگان

    سلام آیا واقعا جادو وجود دارد
    کی ورد های جادوگری رو بلده
    آوا چگونه رفتی به قصر و لباس های سلطنت بودن
    چی رو خوندی؟ چیکار کردی؟

    1. من

      فکر کنم فیلم دیده یا دیونه شده یا خواب دیده /:

  28. بهار

    اووو

  29. سارا

    من دنبال کتاب جادوگریم میخوام بدونم چرا اینجوریم من یه مدت درگیر جن بودم بدون اینکه اذیتم کنن بهم میگفتن برگزیده الانم خل شدم یه مدته حس میکنم مال این جهان نیستم

    1. من

      ناموسا پشمامممم

  30. من (؛

    بنظرش یه کتاب خوندی و اومدی دروغ گفتی!

  31. عباس خدابخشی

    دوست دارم با این طلسم اشنا بشم

  32. ناشناس

    یا حضرت عباس اومدم بازار سیاه کوه المپ😂

  33. سعید

    باسلام.اکث دعانویساکاسبندورمالندومکارندوفقط پول میشنسندو۹۰درصدبه بالاکاری خارق العاده نمیتوانندانجام بدهند.هرگاه شخصی توانست به معنای واقعی باارواح وجنیان ارتباط برقرارکندومخصوصاباارواح پاک وجنیان فرشته مکالمه نمایدومشکلات مردم راحل کندبهش میشه اعتمادکرد.شخصی واقعاجادوگرودعانویس وکاردرسته که بایک نگاه مشکل مشتریشوحدس بزنه وبهش بگه وراه حلشوبدونه.ارادتمندمحمدسعیدی.اگرکسی دعانویسی است که میتواندجن وپری وفرشته و…..احضارکندبهم خبربدید.اگرمشکلموحل کنند۰۹۳۳۳۴۳۷۵۵۲

  34. kasra

    اقا نوشته جالبی بود
    ولی توی بخش کامنتا ناموسا ملت این خزعبلات رو از کجای خودشون در میارن ؟!!!

  35. Saba

    من اسم یه اسنادی شنیدم آشنا به همین جادو و طلسم و…. ولی گرونه واقعا،
    اهل مراکش هم هست، اسمش، یدیش، ییودیش، یه همچین چیزی بود، خیلی شنیدم ازش ولی ندیدم، میگن طرف خیلی وارده

  36. Saba

    من اسم یه اسنادی شنیدم آشنا به همین جادو و طلسم و…. ولی گرونه واقعا،
    اهل مراکش هم هست، اسمش، یدیش، ییودیش، یه همچین چیزی بود، خیلی شنیدم ازش ولی ندیدم، میگن طرف خیلی وارده

  37. Driver

    آقایون خانومها داداشام اینجه همش واس ماست یعنی ماس ماست. هر تفکر و اعتقادی که داشته باشید همون درسته.
    پس بهتره که از دعا و طلسم جهت کارهای نیک وخوب استفاده بشه. باتشکر از ادمین.

  38. .

    منم میخوام جادوگر شم 😐😐

  39. .

    اقا یکی ب من بگه چجوری جادوگر بشم 😐😐

  40. سید

    اسم مصری این طلسم نامه که پیدا شده چیست؟

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • ماورا: سلسله جنایت‌های بین کهکشانی

    نویسنده: م.ر. ایدرم
  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • شومنامه‌ی تبر نقره‌ای

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • یفرن دوم

    نویسنده: فرهاد آذرنوا