هفت پیش‌بینی دیوانه‌وار طرفداران بازی تاج و تخت

64
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

هافینگتون پست لیستی از هفت ایده‌ی دیوانه‌وارِ طرفداران مجموعه‌ی بازی تاج و تخت که به نظر منطقی می‌آیند گرد کرده که ما هم برای شما نقل می‌کنیم.

طرفداران کتاب‌ها و مجموعه‌ی تلویزیونی بازی تاج و تخت ( Game of Thrones) و کتاب‌های نغمه‌ی آتش و یخ (Song of Ice and Fire) دائما مشغول بررسی احتمالات هستند تا بتوانند ادامه‌ی ماجرا را حدس بزنند. هر چند که مارتین چیزی بروز نداده ولی همین حالا هم فرضیه‌هایی مثل R + L = J بسیار مشهور شده‌اند. حتی خیلی از طرفدارها هم مدارکی جمع کرده‌اند که نشان می‌دهد تیریون (کوتوله‌ی داستان) در واقع یک لنیستر نیست ( اینجا می‌توانید بیشتر بخوانید) . خلاصه در این بازار داغ حدس و گمان بعضی از ایده‌ها را می‌توان به راحتی رد کرد ولی هافینگتون پست لیستی از هفت ایده‌ی دیوانه‌وارِ طرفداران بازی تاج و تخت که به نظر جالب می‌آیند گرد کرده که ما هم برای شما نقل می‌کنیم. لازم به ذکر است که اکثر توضیحات اضافی نوشته از ویکی وستروس (دانشنامه‌ی نغمه‌ای از آتش و یخ) برداشت شده‌اند:


تئوری یک:  راب استارک زنده است

پادشاه شمال راب استارک (Robb Stark)  با خیانت خاندان فری و خاندان بولتون، در  عروسی‌اش ( معروف به عروسی سرخ) به قتل رسید. مرگ راب و مادرش در سریال ساخته شده بر طبق نغمه‌ی آتش و یخ واکنش‌های زیادی را در اینترنت به دنبال داشت.

بازی تاج و تخت

اما طبق تئوری:

 همه شنیده‌اند که پس از جشن، لرد والدر به راب خیانت کرد و مزدوران  را با ظاهرِ نوازنده  وارد ضیافت کرد و راب را به همراه همه‌ی همراهان و مردانش به قتل رساند. سر راب بریده شد  و برای تحقیرش سر دایرولف‌اش به جنازه‌اش دوختند، ولی هنوز بعضی طرفداران نکته‌سنج مجموعه  معنقدند که راب زنده است ( یادآوری: direwolf ها همان گرگ‌های عظیم‌الجثه‌ی داستان هستند. گری‌ویند هم دایرولف راب بود که تا مدتی بعد از مرگ راب زنده بود ولی او هم با تیر و کمان کشته شد و سر از تنش جدا گشت).

حالا مدرک اصلی ما  آقای  اورل هستند (یادآوری: همان مهاجم وحشی و اسکین‌چنجری  که می‌‌توانست در بدن یک عقاب ساکن شود و برای دسته‌ی وحشی‌ها اطلاعات دیده‌‌بانی ارزشمندی تهیه می‌کرد).

اورل (Orell) وقتی که ساکن جسم یک عقاب بود توسط جان اسنو کشته شد و ذهنش در همان عقاب باقی ماند.  حالا با توجه به توانایی‌های مادرزادی استارک‌ها چرا راب هم نتوانسته باشد به دایرولف خودش و  یا بعد مثلا به یک عقاب وارگ شده باشد؟

( یادآوری: اسکین‌چنجر  در دنیای بازی تاج و تخت به شخصی گفته می‌‌شود که توانایی وارد شدن به ذهن یک حیوان و کنترل اعمال آن را دارد.  اسکین‌چنجری که قادر باشد وارد ذهن گرگ یا سگ شود، وارگشناخته ‌می‌‌شود. یک اسکین‌چنجر می‌تواند در حالی که در جسم دیگری قرار دارد، بارها مرگ را تجربه کند و فقط زمانی که جسم انسانی شخص بمیرد “مرگ واقعی” رخ می‌دهد. یادتان باشد که توانایی اسکین‌چنجرینگ عمدتا در میان نسل فعلی بچه‌های (خاندان) استارک دیده می‌شود. چرا راب استارک نه؟)


 تئوری دو:  j = R +L درست نیست

فرمول J=R+L این روزها از E=MC^2 هم مشهورتر شده که طبق آن ریگار تارگرین  (Rhaegar Targaryen) و لیانااستارک (Lyanna Stark) والدین واقعی جان اسنو (Jon Snow) هستند. طبق این تئوریِ طرفدارها، لیانا موقع مرگش از ادارد خواست که جان را به عنوان فرزند غیرقانونی خودش (یک اسنو) بپذیرد تا از او محافظت کند. چیزی که این شایعه را همه‌گیر کرده باور به پاکدامنی ادارد بوده و علاوه بر آن هم این حقیقت که جان وارثِ هم یخ (استعاره از استارک‌ها) و هم آتش ( استعاره از تارگرین‌ها) باشد به نظر خیلی جذاب می‌آید.

بازی تاج و تخت

اما طبق تئوری:

چرا که نه؟ چرا ادارد نتواند که به کاتلین خیانت کند؟ مگر نه که جرج.آر.آر. مارتین تاکید کرده که هیچ کدام از کاراکترهای داستانش تماما شر یا تماما خیر نیستن. طرفداران باور یه خیانت ادارد، حتی درباره‌ی مادر جان اسنو هم فرضیه هایی دارند. برای مثال بانو آشارا یا حتی وایلا.

 وقتی از کتلین در مورد این شایعه که آشارا دین (Ashara Dayne) مادر جان اسنو هست پرسیدند، هیچ پاسخی از وی نشنیدند. سال بعد زمانیکه رابرت درباره‌ی زنی بدکاره، به نام وایلا (Wylla) از ند سوال کرد، رابرت مدعی شد که این زن مادر جان اسنو است. هر دو تئوری در منابع خارجی مطرح می‌شوند. سرسی لنیستر (Cersei Lannister) نیز بر این باور است که لیدی دین مادر جان اسنو است. ادریک دین (Edric Dayne) نیز به آریا گفت که با جان از طریق شیردادن توسط دایه‌اش، یعنی وایلا، برادر شیری است. 

هیچوقت درباره‌ی جان از من نپرس، اون از خون منه و این تنها چیزیه که لازمه بدونی
— ادارد استارک – Eddard Stark 

تئوری سه: جان اسنو به یکی از وایت‌واکرها تبدیل می‌شود

جان اسنو  اکنون داستان  دیوار را به پیش می‌برد و گویا قرار است منس‌ریدر را برای اتحادی در جنگ با وایت واکرها قانع کند.  وایت واکرها همان انسان‌ها یا موجودات مرده‌ای هستند که توسط موجوداتی جن‌مانند به اسم آدرها لمس شده‌اند و بنده‌شان گشته‌اند. آنها باید سوزانده شوند وگرنه باز در قالب مرده‌ای متحرک برخواهند خواست.

این طور که تا حالا فهمیده‌ایم جان دشمن درجه یک آنهاست.

بازی تاج و تخت

اما طبق تئوری:

بر خلاف تئوری رومانتیک J=R+L یک توجیه خیلی خشن هم برای اسم نغمه‌ی آتش و یخ هم وجود دارد که بر طبقش جان باید به  خود وایت‌واکرها بپیوندد ( که انصافا نماینده‌ی مناسبی برای یخ هستند) و احتمالا در نبرد نهایی با تارگرین‌ها که نماد آتش هستند بجنگد. که البته این تئوری هم با حرف مارتین که هیچ آدم خوب و بد مطلقی در داستانش وجود ندارد می‌خواند. یادتان نرود که وقتی از جرج آر. آر. مارتین سوال شد که آیا می‌داند شمشیر آدرها از چه چیزی ساخته شده، پاسخ داد:

یخ.اما نه مثل یخ معمولی قدیمی. آدرها کارهایی می‌تونن با یخ انجام بدن و موادی می تونن از اون بسازن، که ما نمی‌تونیم تصور کنیم.

تئوری چهار: جیمی و سرسی لنیستر نیستند که تارگرین هستند

جیمی و سرسی دوقلوهای نامتعارفی‌اند که طبق گمانه‌ها رابطه‌ی مخفیانه‌ی آن‌ها منجر به تولد حرامزاده‌هایی به اسم جافری، میرسلا  و تامن براتیون  شده که نبایست وارث تاج و تخت باراتیون‌ها باشند. حقیقت حرام‌زادگی فرزندان سرسی رازی سربسته می‌ماند تا آن که استنیس براتیون، که می‌دانست فرزندان حرام‌زاده‌ی برادرش سیاه مو و چشم آبی هستند شک کرد که چرا فرزندان سلطنتی فاقد تشابهی به پدر اسمی‌شان هستند. او شکش را در نزد جان ارن دستِ وقت مطرح کرد و این دو با هم موضوع را پیگیری کردند. جان قبل از آن که بتواند اقدامی کند مسموم شد و استنیس از بارانداز پادشاه گریخت. با این وجود کشفیاتشان سرنخ‌هایی برای دیگران بر جا گذاشت.

 بازی تاج و تخت

اما طبق تئوری:

در کتاب اشاراتی به اتفاقاتی که بین پادشاه دیوانه یا همان آئریس تارگین با جوانا همسر تایوین لنیستر در شب عروسی‌اش افتاد موجود  است. حتی شواهد دیگری هم در گفت‌وگوها وجود دارد که این دوقلوها در واقع فرزند تایوین لنیستر نیستند. نمونه‌اش دیالوگی که عمه‌ی جیمی به او گفت:

تیریون پسر واقعی تایوین هست نه تو. من این رو جلوی  پدرت هم گفتم و اون شیش ماه باهام حرف نزد. همه‌ی مردا احمقای عربده کشن. حتی اونایی‌شون که هزارسال یه بار یکشون پیدا میشه

این حقیقت رو به طبیعی بودن این نوع رابطه‌های نامتعارف در تارگرین‌ها اضافه کنید تا قضیه برایتان جالب‌تر بشود. این طور بچه‌های سرسی وارث به حق پادشاهی میشوند و جیمی به غیر از شاه‌کش می تواند قاتل پدر واقعی خودش هم باشد.


تئوری پنج:  سیریو فورل همان جیکن هاگار است

سیریول فورل (Syrio Forel) که یک روز شمشیر اول براووس بود مربی شمشیرزنی ( بخوانید مربی رقص) آریا بود و ما شنیدیم که وقتی نگهبانان لنیستر برای دستگیری ادارد استارک حمله کردند، در دفاع از آریا کشته شد.  او احتمالا واقعا کشته شده باشد چون سِر مرین ترانت که یکی از مهاجم‌ها بود در ادامه‌ی داستان بارها ظاهر شد و به نظر نمی‌آمد که موقع کشتن سیریو فورل مشکلی برایش پیش آمده باشد.

 بازی تاج و تخت

اما طبق تئوری:

سیریو فورل هم می‌تواند یک براووسی بی‌صورت دیگر باشد. همان قاتل‌های زبده‌ای که می‌توانند چهره‌ی خودشان را تغییر بدهند. چرا جیکن هاگار (Jaqen H’ghar) در واقع همان سیریو فورل نباشد؟ ( یادآوری: همان قاتلی  که آریا را پیدا کرد و به او گفت  سه مرگ  بدهکار است و باید سه نفر را برای مردن انتخاب کند تا حسابش باخدای سرخ صاف شود) . هر چه باشد هر جفتشان براووسی بودند و  آریا را «پسر» صدا می‌کردند.


تئوری شش:  ادارد استارک زنده است

ادارد استارک (Eddard Stark) که اغلب ند صدا می‌شد، حکمران خاندان استارک، لرد وینترفل و محافظ شمال بود. او دوست نزدیک پادشاه رابرت براتیون بود. با او بزرگ شده و در به دست آوردن تخت آهنین  به او کمک کرده بود. سرانجام نیز به عنوان دست او تعیین شد. در همان کتاب اول  ادارد  به خیانت متهم شد و جافری حکم کرد که سر از تنش جدا شود .

بازی تاج و تخت

اما طبق تئوری:

اگر کسی که سرش بریده شد در واقع خود ند نباشد چه؟ شاید کمی زیاده‌روی به نظر برسد ولی باز هم فارل سند اصلی ماجراست (همان وحشی تغییر‌شکل‌دهنده). چرا فرض نکنیم که ند توانسته باشد خودش را مثل استارک‌های کوچکش به موجودی دیگر وارگ کند؟

طبق کتاب شواهد دیگری هم برای زنده بودن فرمانروای استارک‌ها هست.  مثلا به نظر نمی‌آید که سانسا هیچ‌وقت صورت جنازه را شناسایی کرده باشد و کتلین هم در جایی می‌گوید که استخوان‌ها آنی که انتظار داشت نیستند.


تئوری هفت:  هودور همان رازیست که همه چیز را عوض می‌کند

هودور در واقع همان عقب‌مانده‌ی وفادار به استارک‌هاست که برن را همیشه کول می‌کند و فقط پشت هم می‌گوید: هودور

 بازی تاج و تخت

اما طبق تئوری:

فرزندان استارک بر این گمان هستند که نام واقعی او هودور است تا اینکه ننه‌ی پیر که مادر مادربزرگ او بود می‌گوید اسم واقعی او والدر است حالا چه می‌شود اگر هودور واقعا  معنای خاصی داشته باشد؟

هرچند که خود مارتین مستقیما چیزی درباره‌ی ریشه‌ی کلمه‌ی هودور نگفته است ولی طرفدارها آن را به یکی از خدایان باستانی شمال یعنی هد ربط داده‌اند که به عناصر تاریکی و سرما مربوط است. خدایانی که با خدای ملیساندرا یا همان خدای سرخ در نبرد هستند.

البته  عده‌ای هم بر این باورند که ممکن است این کلمه رمز کنترل اژدهایان باشد.

هودور
—هودور

 


توضیح: تمام تئوری‌های مطرح‌شده در این مطلب گمانه‌زنی هوادارن سریال و کتاب بازی تاج و تخت بوده‌ است و فقط با ملاک عجیب بودن در این مطلب گردآوری شده‌اند. برای حقایق جالب در مورد داستان و سریال به مقاله‌ی بیست حاشیه‌ی جذاب درباره‌ی بازی تاج و تخت مراجعه کنید.

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مترجم: محمدرضا ایدرم
مشاهده نظرات
  1. AliMBina

    مطالب خیلی خوب بودن ممنون البته من یه نظریه دیگه در رابطه با جان استارک دارم و اون اینه که : وقتی آریا با سگ ( همون مرده عوضی)به جنگل رفته بودن اونجا یه گروه برادری رو دیدن که هروقت رئیسشون میمرد اونو زنده میکردن آریا به اون مرده گفت که میشه یه مرد که سر نداره رو زنده کرد؟ و اونا بهش گفتن پدرت مرد خوبی بود و… اما نمیشه حالا اگه بدن و سر اون رو باهم کنار هم بزارن و زندش کنن چی؟؟

    1. امیرحسین

      همین ده دیقه پیش قیسمت اخر شو دیدم و با مرگ جان اسنو واقعا دپرس شدم
      اما با توجه به این اخباری که شنیدم که جان در فیلم های دیگر خودش با همان مدل مو ظاهر شده و کارگردانان برای فیلم برداری خودشان اجازه ندادند او مدل دیگری بزند نتیجه میشه گرفت جان هنوز تو فیلمبرداری هست اما فک کنم نه بااون شخصیتی که ما ازش یاد داریم.
      در اینکه وایت واکر نگهبانانو شکست میدن شکی نیس و به نظرم تئوری وایت واکر شدن جان به احتمال 90 درصد درسته ما اطلاع دقیقی از وایت واکر ها نداریم شاید اونا هم ادمای خوبی باشن.
      و چیزی که این تئوریا محتمل تر میکنه اینه که اخیرین امید استارک ها بود برن و داداشش کوچیکن و کارگردانا منتظر بزرگ شدنشون نمیمونن
      باید صبر کنیم تا سال دیگه همه اینارو میفهمیم فک نکنم راحت باشه اما….

    2. فرهاد

      مرگ جان اسنو نباید بی فایده باشه چون واقعا یکی از شخصیت های دوست داشتنی

    3. م.ر ایدرم

      از این مارتین پدرسوخته هیچی بعید نیست ولی منم قبول دارم
      راستی به این مقاله مون هم یه نگاه بینداز:
      http://tinyurl.com/oc3fk9e

    4. م.ر ایدرم

      آره. نمی دونم میدونی یا نه ولی توی کتاب نغمه ی آتش و یخ الان کتلین زنده شده و داره انتقام خون خودش و پسرش رو میگیره !!!
      خلاصه به قول مارتین مرگ تو دنیای نغمه خیلی متفاوت تر از اون چیزیه که ما فکر می کنیم

  2. reza

    ممنون.خیلی جالب بود.به نظرم ملیساندرا ،جان اسنو رو برمیگردونه.

  3. امیرحسین

    همین ده دیقه پیش قیسمت اخر شو دیدم و با مرگ جان اسنو واقعا دپرس شدم
    اما با توجه به این اخباری که شنیدم که جان در فیلم های دیگر خودش با همان مدل مو ظاهر شده و کارگردانان برای فیلم برداری خودشان اجازه ندادند او مدل دیگری بزند نتیجه میشه گرفت جان هنوز تو فیلمبرداری هست اما فک کنم نه بااون شخصیتی که ما ازش یاد داریم.
    در اینکه وایت واکر نگهبانانو شکست میدن شکی نیس و به نظرم تئوری وایت واکر شدن جان به احتمال 90 درصد درسته ما اطلاع دقیقی از وایت واکر ها نداریم شاید اونا هم ادمای خوبی باشن.
    و چیزی که این تئوریا محتمل تر میکنه اینه که اخیرین امید استارک ها بود برن و داداشش کوچیکن و کارگردانا منتظر بزرگ شدنشون نمیمونن
    باید صبر کنیم تا سال دیگه همه اینارو میفهمیم فک نکنم راحت باشه اما….

  4. Eli

    salam b hame
    in k melisandra daghighan zamani b castle black oomade k jhon snow koshte shode bi hadaf nist va b ehtemale ziad dobare b daste banoo melisandra zende mishe.

  5. نوید

    به نظره منم اومدنه زن جادوگره اوونم قسمت اخر یه ارتباطی باید به جان داشته باشه
    چو زنه این قدرتو داره که مردرو زنده کنه ولی وقتی که زنده میشن مثل اولشون نمیشن

    1. م.ر ایدرم

      طز منم همینه دقیقن

  6. mnpi

    مرگ جانگداز و مصیبت بار جان اسنو را به ملت شریف ایران تسلیت می گویم واز خداوند طلب صبر برایشان می خواهم

  7. mnpi

    جان اسنو به نظر من به دستور ملیساندرا کشته شده تا قسم اش باطل بشه وهمچنین در اخر فیلم با ملکه مرین ازدواج می کنه

  8. ناشناس

    اینکه عمه جیمی بهش گفت “تیریون پسر واقعی تایوین هست نه تو”بخاطر این بود که تیریون مثل پدرش سیاست و کیاست داره و اشاره به این بود که جیمی تابع عقل نیست و فقط جنگیدن بلده .

    پیش بینی ها ، به جز پیش بینی خاص بودن هودور و اینکه اون میتونه نقشی کلیدی داشته باشه همه بسیار سطحی هستند .

  9. amir

    ممکن جان مثل بران (برادر کوچکش) همه این ها رو تو خواب دیده باشه و مثل بران قدرت داشته باشه .

  10. mahsa

    من فقط میگم 3 تا اژدها 3 تام اژدها سوار میخواد جان اسنو احتمالا میتونه ی تارگریان باشه با همین فرضیات پسر لیانا بودنش…

  11. هودور

    هودور هودور هودور؟
    هوردور D:

  12. شاهد

    یه نظریه بذهنم اومده گفتم اینجا مطرح کنم تا بعدا ببینم چقدر تونستم ذهن مارتین رو بخونم
    جان موقع مرگش داخل بدن گوست می شه و جسدش رو می ندازن اون ور دیوار بعد تبدیل به وایت واکر می شه تو مبارزه ای گوست( جان اسنو)تمثال وایت واکری خودش رو می کشه( دایر ولفها می تونن وایت واکرها رو بکشن )
    و با مردن گوست جان اسنو به بدن انسانی برمی گرده!

  13. captain

    هودور هودور ؟!
    هودور هودور هودور هودور !!!
    هودور 🙁
    هودور

  14. مهدی

    پیش بینیها احمقانست .
    مشخصه که جان اسنو زنده میمونه اما چطور؟
    من این سریالو خیلی وقت پیش دیدم و اسم شخصیتهاش یادم نیست ، ولی در یکی از قسمتها در دادگاهی که آریا استارک بر علیه سگ شکاری شهادت میده سگ شکاری به مبارزه برای زنده ماندن محکوم میشه و در این مبارزه قاضی یک چشم و سردسته شورشیان که یک شخص یک چشم هست رو میکشه ، ولی با کمالتعجب چند لحظه بعد اون فرد زنده میشه و در سکانسی که حرومزاده شاهو ملیساندرا از شورشیها میخره ملیساندرا از همون شورشی یک چشم میپرسه چند مرگو تجربه کردی و اون شورشی میگه ۶ مرگ.
    حالا ملیساندرا هست استینس مرده و جسد جان اسنو هم هست پس ملیساندرا جان اسنو رو زنده میکنه.و جان اسنو با قدرتی بیشتر باز میگرده ولی شخصیت جان اسنو تغییر کرده و همون جان اسنو قبلی نیست

    1. فرزین سوری

      رو چه حسابی می‌گید استنیس مرده؟ چیزی از صحنه‌ی مرگش نشون نداد. فقط برین شمشیر رو آورد پایین. این یعنی مردن استنیس؟ من که فکر نکنم. با گیم آو ترونز طرفیم ها. سریال ایرانی نیست :))

    2. احسان محمدزاده

      آخرین توئیتی که از مارتین خوندم (همونی که دستهاشو بالا برد و گفت سریال از کتاب جلو خواهد زد) توش نوشته بود استنیس مرده.
      فکر کن برین دستش به استنیس برسه و انتقام رنلی رو نگیره!

    3. فرزین سوری

      همه هم می‌گفتن پیتر دینکلیج برنمی‌گرده به سریال تا دو سال :دی پوستر آخری سریال رو دیدی؟

    4. احسان محمدزاده

      همون که پتر دینکلیج توئیت کرد؟ داره بازی می‌ده ملتو. نظر منه البته. شایدم واقعا این اتفاق احمقانه افتاده باشه. 🙁

    5. فرزین سوری

      منم دقیقاً همین رو دارم می‌گم. یاروها در بازی دادن بیننده‌ها خیلی استاد شدن

  15. مهدی

    هودور
    هودور
    هودور
    خخخخخخخخخ واقعا با خودتون چی فکر کردید که این رو گفتید

  16. مهدی

    وقتی جان میمیره جادوگر از خدای نور درخواست میکنه که معجزه بشه و جان دوباره برگرده به زندگی

  17. MASTER JOINT

    کل عوامل فیلم تاکید بر این دارن جان اسنو مرده و ما طرفدارای پرو پا قرص این سریال میدونیم این سریال سراسر غافل گیریه پس نتیجه میگیریم میخوان سورپرایز کنن بیننده هارو و بانو ملیساندر اومدنش هم زمان با مرگ جان شد خدای اون خدای اتش پس میتونه زندش کنه
    یا علی

  18. luciano

    سلام.
    یه چیزی رو در نظر نمیگیرید.
    اسم کتاب دارای دو لغت یخ و اتش هست تا الان هر چی که نشون داده بر اساس این بوده که جان اسنو تو شمال در کنار یخ ها بوده حالا اگر خدای اتش و ملیساندرا جان رو نجان بدن قاعده به هم میخوره یکی از پیش گویی های بالا به نکته جالبی اشاره کرده بود : ((هرچند که خود مارتین مستقیما چیزی درباره‌ی ریشه‌ی کلمه‌ی هودور نگفته است ولی طرفدارها آن را به یکی از خدایان باستانی شمال یعنی هد ربط داده‌اند که به عناصر تاریکی و سرما مربوط است. خدایانی که با خدای ملیساندرا یا همان خدای سرخ در نبرد هستند.))
    به وضوح مشخصه که جان اسنو به وایت واکرها می پیونده اگه یادتون باشه وقتی جان استو داشت قبایل وحشی رو سوار کشتی میکرد یکی از سران وایت واکرها رو با شمشیز والرینی کشت و بعد رو قایق با شاه وایت واکرها چشم تو چشم شد که شاه وایت واگرها همه مرده ها رو زنده کرد اصلا عقلانی نیست جان تموم شه ولی مرده و بنابر این به وایت واکرها میپیونده.

  19. رسول

    اصلا به مضمون یخ و اتش فکر کردین یخ نماد وایت واکر و اتش نماد تارگارین هاس پس جان اسنو یک وایت واکر میشه یک وایت واکرو بخوای بکشی باید اتیشش بزنی اونموقع شکل انسانی جان ظاهرمیشه

  20. علی

    همش چرته

    1. مهدی

      دقیقا .ولی جان زنده است

  21. محمد امین

    فصل ششم نصف این نظریه ها رو به باد داد

    1. میثم

      دقیقا.
      هولد د دور

    2. ناشناس

      همینقدر که ایده پردازه کردند خوش خیلی هست چون خیلی ها چنین کاری نمی کنن
      سری دوم فصل ششم کی میاد؟

    3. :)

      به نظرم ازدواج جان با دنریس(ننه ی اژدها) خیلی احتمالش زیاده چون اینجوری که معلومه دنریس به خاطر تاج و تخت همه کاری میکنه و شمالی هام فقط از جان پیروی میکنن و تارگارین هام خواهر برادری ازدواج میکردن و …

    4. سارینا

      ر نظر داشته باشید کهخ ددنریس میشه عمه ی جان .

    5. علی

      دنریس خواهرشه نه عمش .

    6. H.Hfh

      دنریس و ریگار و وسریس بچه های ایریس هستند و جان بچه ی ریگار یعنی بچه برادر دنریس
      پس دنریس عمه اش میشه

  22. مجید

    همه تئوری ها اشتباهه

  23. MoeiN

    فصل شیش همه نظریاتتو تکذیب کرد راب قطعا مرده هودور مخفف Hold the door هست جان اسنو زنده شد وایت واکر نشد و جاکان هاکار به دختره گفت آریارو بکشه

    1. م.ر ایدرم

      توضیح: تمام تئوری‌های مطرح‌شده در این مطلب گمانه‌زنی هوادارن سریال و کتاب بوده‌ است و فقط با ملاک عجیب بودن در این مطلب گردآوری شده‌اند.

      اگر طرفدار مجموعه کتاب‌های نغمه یا سریال بازی تاج و تخت هستید، می‌توانیدمطالب جدیدتر را در صفحه‌ی اختصاصی ما پیدا کنید

  24. حسین

    من فکر میکنم کوتوله برادر دنریس یا عموش باشه و علت اینکه پدرش ازش متنفر بود این نباشه که سر زایمان مادرش رو کشته باشه . همونطور که میدونین برادر دنریس بازمانده تارگریان نبود شاید کوتوله باشه . فکر میکنم بعد از تصرف وینترفل جان از اونجا به عنوان پایگاه در مقابل وایت وارکر ها که در جنگ با اونها تبدیل به وایت وارکر بشه شیشه اژدها که در نبرد با وایت وارکر ها گم شده بود توسط شخصی پیدا بشه و جان دوباره تبدیل به انسان بشه . نمیدنم چرا یه حسی بهم میگه جان اشراف زادس و قراره مالک تاج تخت بشه

  25. علیرضاااا

    به به!دیگه با اخر فصل 6 به نظرم فقط و فقط تئوریه j=R+L تقویت شد!!!!!

  26. فرهاد

    آقا من یکم دیر خوندم اینارو ولی باز هم خیلی جالب بود ممنون

  27. شهرام

    سلام. به نظر من شاه دیوانه اصلا دیوانه نبود.اتفاقا خیلی هم عاقل و باهوش بود. مردم به این خاطر می گفتند شاه دیوانه، چون گفته بود “همه شون رو بسوزونید” اما منظور شاه مردم نبودند، بلکه “وایت واکرها” رو میگفت بسوزونید.اون هم از طریق کلاغ سه چشم(یکی از استارکها) متوجه وایت واکرها شده بود.

  28. ahmad

    خیلی احتمالش کم هست که افرادی که تو فصل های گذشته مرده ان به هر طریقی زنده بشن.یکی از موفقیت های این فیلم به خاطر همین اتفاقات شوکه کننده هست

  29. لوچیا آنا

    توی فصل شش همه چیز معلوم شد جان پسر لیانا و ریگاره و درمورد شرافت ند استارک!من نمی دونم و اهمیت هم نمی دم که ادارد استارک به زنش خیانت کرده یا نه چون همه اش مال گذشته اس و این که ادارد استارک مرده و مرده و مرده و امکان نداره زنده بشه چون اگه قرار بود چنین معجزه ای هم بشه،باید بدون سر زندگی کنه!به علاوه شما اشتباه گفتید تایوین لنیستر به جیمی و سرسی به چش پدرانه نگاه میکرد و به تیریون نه و ضمنا پادشاه آئریس به جوانا که همسر تایوین و مادر بچه هاست علاقه خاصی نشان میداده چطور جیمی و سرسی که هردو بور هستند باید تارگرین باشند ولی تیریون که کاملا معلومه دورگه است و تایوین هم ازش متنفره نباشه!خیر این که تیریون تارگرین باشه ممکنه ولی سرسی و جیمی اصلا! و آخر همه وارثان حقیقی تاج و تخت جان و دنریس هستند که به نظرم باید بگیرند و حتی اگر سرسی هم بشه ملکه ی وستروس پس باید دنبال یک شورش و قیام دیگر از طرف مردم باشیم چون سرسی همین الانش هم یک حیوان به تمام معناست!شاید از کینه و نفرتش برای له کردن مردم استفاده کنه ولی تا کی میتونه پیش بره!کسی تا حالا توانسته قدرت مردم و وایت واکرها را کنترل کنه؟

  30. امیدرضا

    راستش فعلا دلیل این تئوری L+R=jتوی فصل ششم تا حد زیادی ثابت شده اما راجع وایت واکر باتوجه
    مارتین اصلا امکان داره وایت واکر ها طرف منفی داستان نباشند البته احتمالش خیلی ضعیفه اماراجع اینکه میگن تیریون تارگرینه یا حتی به جایی رسیدن که میگن سمول تارلی تارگرینه جوری که اینا میگن یعنی هرکی پدرش باهاش خوب نیست تارگریانه اینطوری جم تیوی میشه اما بنظر من احتمال تارگرین بودن جیمی وسرسی بیشتره ومارتین این ردگم کنیا روبراتیریون گذاشته راستش اوبرینم مثل تیریون رگه های نقره
    ای بین موهاش داره که این بیشترین دلیلشونه وچشماش یکی سبز ودیگری سیاه اماچشمای تارگرینا بنفشه ومارتومارتینم ایناروبرا رد گم کنی گذاشته دلایل تارگرین بودن جیمی وسرسی اینه که اولا رابطه شون مانند رابطه محارم تارگرینا وگفته های عمه جیمی وطبق گفته ها آئریس شب ازدواج تایون وجوانا با جوانا به زورهمخوابه شده پس اینطوری دلیل اونابیشتره جز اینم گفته های جافری به سانسا که میگفت من هرکیوبخوام میتونم داشته باشم مثل گفته های آئریس به تایون این شباهتا تصادفی نیستن

  31. mohammad

    به نظر من ممکن ادارد استارک یا همان ند استارک دوباره زنده بشه چون تو یه قسمت که آریا توسط یه گروه که نامشان brotherhoodبود دستگیر شده بود از یه مرد یه چشم که چندین بار خودش زنده کرده بود خواست که پدرش (ادارد استارک)رو زنده کنه و همچنین ممکنه جان اسنو و دنریس تارگرین باهم متحد بشن و هر دو برای هفت قلمرو حکومت کنند و ادارد استارک هم به عنوان لرد و فرمانده شمال به زندگیش ادامه بده

    1. ناشناس

      کاش راب برگرده

  32. ناشناس

    حالا که دو تا از این تئوریا ثابت شدن (خب مقاله قدیمیه) یعنی جان که تارگیرین و استارکه، و هودور که درواقع همون هولد ده دور بود… که انصافا خیلیم خفن بود خیییییلی
    من به شخصه به هیچ عنوان فکر نمیکنم راب برگرده چون مارتین به صراحت بار ها اعلام کرد که چرا راب را کشته و حتا چه غم عمیقی از این مرگ رو دوش خودش گذاشته و… در ضمن زنده برگشتن راب هیچ کمکی به پیشرفت روند داستان نمیکنه بنابر این خب در واقع امکان نداره راب برگرده
    ادارد استارکم احتمال زنده شدنش به همون اندازه کم و چرته چون ادارد هم باید میمرد تا داستان ادامه پیدا کنه و ماجرا ها شروع بشن… و اینکه لطفا مارتین و دنیای خشنش را جدی بگیرید… نمیشود در وستروس قسم شکست و زنده ماند و همچنین نمیشه نجیب باشی و زنده بمونی!

  33. مهدی رضلیی

    در این فصل یعنی فصل هفتم. جیمی از سرسی جدا میشود، سانسا به جان اسنو خیانت میکند و و سرسی در پایان کشته میشود. بای بای

  34. علی

    به نظر من قبل از اینکه جان برسه شمال سانسا و اریا و همه افراد شمالن به دست وایت واکرا کشته میشن ودر کل این که سرسیو جیمی اژدها باشن مسخرس اگر همچین چیزی تو سریال مطرح بشه من دیگه سریالو نگاه نمیکنم احمقانس دیگه وقت واسه این رازها و مسخره بازیا حداقل تو سریال نیست از کتاب مطلع نیستم و اهمیتی هم نمیدم ……

    1. پویا

      خب کتابو نخوندی چرا بیخودی میای چرت و پرت میگی سریال خودش اندازه کافی چرت بود

  35. فریبرز

    بعد از هک شبکه HBO بخش هایی از سناریوی اصلی لو رفته و هیچ کدوم از پیش بینی های بالا درست نیست.
    دیوانه کننده ترین چیزی که بعدها متوجه خواهید شد اینه که دنریس و جان اسنو خواهر برادرند!
    متوجه می شوید که سانسا آنقدر ها هم از لنیستر ها بدش نمیامده و برادرش رو با نامه ای که بعد ها لو میره ترغیب می کنه با لنیستر ها و جافری هم پیمان بشند اما جنگ جان اسنو با بولتون ها کار رو خراب می کنه

    پسری که پتک بدست می جنگه احتمالا برادر ناتنی سرسیه که بعد ها جنجگجوی فوق العاده ای میشه که دوتراکی ها از اسمش هم وحشت می کنن

    بقیه اش رو هم بعدا ببینین!

  36. ناشناس

    برای من بسیار سخت بود مرگ اژدهای دنریس وغیر باور کردنی و هم حماسی اما داستان اصلی با نبرد کلاغ سه چشم شروع خواهد با وایت واکرها زیرا گفته شده می تواند ارتش وایت واکرها را دوباره در خواب مرگ بفرستد و شاید بتواند اژدهای دنریس را از پادشاه شب باز پس گیرد اما سوال اصلی از اینجا اغاز میشود که جان اسنو بر هفت اقلیم حکمرانی میکند یا با دنریس تاریگان ازدواج میکند برن به جان چه چیزی را میخواهد بگوید اما جالبی دیگر این داستان این است که وایت واکرها به دسته کلاغ سه چشم قبلی درست شده اند و گفته شده برن یا کلاغ سه چشم قادر به پرواز کردن است اما هنوز رویه بیلچیر است و سوالات بسیار دیگر و خیلی ها هم باور دارن لرد بیلیتیش و سانسا به حکمرانی هفت اقلیم خواهند رسید با کشتن جان اسنو

  37. matin

    برای من بسیار سخت بود مرگ اژدهای دنریس وغیر باور کردنی و هم حماسی اما داستان اصلی با نبرد کلاغ سه چشم شروع خواهد با وایت واکرها زیرا گفته شده می تواند ارتش وایت واکرها را دوباره در خواب مرگ بفرستد و شاید بتواند اژدهای دنریس را از پادشاه شب باز پس گیرد اما سوال اصلی از اینجا اغاز میشود که جان اسنو بر هفت اقلیم حکمرانی میکند یا با دنریس تاریگان ازدواج میکند برن به جان چه چیزی را میخواهد بگوید اما جالبی دیگر این داستان این است که وایت واکرها به دسته کلاغ سه چشم قبلی درست شده اند و گفته شده برن یا کلاغ سه چشم قادر به پرواز کردن است اما هنوز رویه بیلچیر است و سوالات بسیار دیگر و خیلی ها هم باور دارن لرد بیلیتیش و سانسا به حکمرانی هفت اقلیم خواهند رسید با کشتن جان اسنو

  38. ناشناس

    کجای مرگ اژ سخت بود کمی ناراحت کننده بود

  39. الناز

    واقعا این سریال بی نظیره.این همه نظریه و فکر هم از طرف طرفداران ستودنیه.از همش لذت میبرم.با تشکر از شما و مطلب جالبتون.

  40. مهرداد

    من تا فصل 6 دیدم به نظرم یا جان اسنو توسط سانسا گشته میشه یا با دنریس خاهر برادر از اب در میان و یا با دنریس ازدواج میکنه جان اسنو از این سه حالت خارج نی

  41. علی فرساد

    من خیلی مصاحبه ها و احتمالارو خوندم ..داستان های قهرمانی فانتزی و داستان ارباب حلقه هارو هم خوندم….به یه نتیجه که دست کم 2 3 تاش درسته حتما و اتفاق خواهد اقتاد رسیدم….
    اینکه جنگ بین وایت واکر و انسانها پیروز نداره چون نبرد خیر و شر تا ابد ادامه داره و داستان کلیشه ای تموم نخاهد شد که وایت واکرا از بین برن…کینگز لندینک قطعا نابود خواهد شد که روحیه چپ اقای مارتین ارضا بشه و مشخص بشه که برای نایت کینگ ارباب رعیت و ….فرقی نداره و همه چی بعداز مرگ بی ارزش و مسخرس تا نشون بده بازی تاج تخت برای ما انسانها باید بی ارزش و بی اهمیت باشه..اتفاق مهم در پایان داستان اتش و یخ در دست برن هست..برن نقش اساسی در کنترل و نابود کردن نایت کینگ و ارتشش رو داره…برن در نقش استاد سفید در ارباب حلقه ها بازی مبکنه و توانایی کنترل داره که هنوز یاد نگرفته…در مورد کشتن ادم ها و نقش اصلی پیس بینی بسیار سخته ولی سرسی قطعا شکست میخوره و نقشه هاش اجرا نمیشه …چرا؟؟؟ 1..چون در اولد توون استادای اعظم به حقیقت وایت واکر پی میبرن و به تمام وستروس دستور میدن که به شمال نیرو بفرستید و مردم شهرها مهاجرت میکنن…2..مزدوران طلایی یعنی سربازان یورون و ایرون بانک قطعا به سرسی نمیرسن چون تیون گریجوی و یارا نقش اساسی ایفا خواهند کرد..اما دیگر شخصیت ها…احتمالا مارتین خداباور و معتقد به همون به اصطلاح خدای نوره پس ملیساندر یکاری میکنه و جان اسنو به احتمال زیاد حکومت موعوده….دنریس قطعا خوواهد مرد چرا که دنریس برای حکومت کردن وعده داده نشده و خودش و اژدهایانش همون قسمت اتش داشتان هستن برای مقابله با یخ ینی مردگان و نقش دنریس نجات زندگی هست نه حکومت کردن..

  42. ناشناس

    موفق باشید… سایت خوبی دارید

  43. Unknown

    تئوری راجع به هودور و قبول ندارم چون اون چیزی که نشون میداد این بود که گذشته ی هودور همون ایندش بود اونجاایی که برن و میخواستن نجات بدن در و نگه داشت تا مرد ها نیان میرا همش بهش میگفت hold the doorو وقتی برن تو گذشته بود هودور همون لحظه تشنج کرد و اولش همش میگفت تو ذهنش hold the doorو بعد انقدر تند تند حرف زد که شد هودور از همون وقت همش میگفت هودور چون صدای میرا از اینده براش تو مغزش اکو شده بود

    1. مهدی

      زمانی که این متن نوشته شده هنوز اون قسمت سریال منتشر نشده بود

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • مجله سفید ۳: پری‌زدگی

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • خدمات دستگاه هیولاساز دمشقی

    نویسنده: بهزاد قدیمی
  • مجله سفید ۲: ارتش اشباح

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید