عکس مایکل کالینز از تمامی بشریت

2
این مطلب به بوک‌مارک‌ها اضافه شد
این مطلب از بوک‌مارک‌ها حذف شد

«آن طرف سه میلیارد و نیم نفر اند و دو فضانورد و این طرف من یک نفر و خدا می‌داند چه چیز دیگری.»

این تصویری از تمامی بشریت است بجز عکاس: مایکل کالینز فضانورد اعزامی به ماه به همراه باز آلدرین و نیل آرمسترانگ. همه‌ی انسان‌هایی که به دنیا آمده اند و مرده اند و تمامی انسان‌هایی که بعد از این به دنیا بیایند… مواد سازنده‌ی ما در این عکس است. مگر این که روزی برسد که نسل بشر در سیارات دیگر ادامه پیدا کند و مواد اولیه‌ی ایجاد بدنمان از جای دیگری تأمین شود.

New Image

حتی در تصویر می‌توانید ماجولی که نیل آرمسترانگ و باز آلدرین سوارش هستند را هم ببینید و فقط مایکل کالینز است که از بین فضانوردان اعزامی ناسا به ماه در قاب تصویر حاضر نشده. او در واقع پشت دوربین است.

کالینز که خلبان فرمانده بود به ناچار تا 21 ساعت و نیم در فضاپیما ماند. در حالی که باز آلدرین و نیل آرمسترانگ به گشت و گذار در ماه می‌پرداختند. کالینز این تنهایی‌اش را همان‌وقت بر روی کاغذی ثبت کرد: (دقت کنید که در زمان نوشته شدن این یادداشت ارتباط رادیویی با زمین قطع شده بود.)

این سفر برای سه نفر طراحی شده. و من به اهمیت خودم به عنوان شخص سوم واقف هستم. قصدم این نیست که حس تنهایی ام را انکار کنم. به ویژه که تا دقایقی دیگر در طرف دیگر ماه قرار خواهم گرفت و ارتباط رادیویی ام با زمین قطع خواهد شد و من تنها خواهم بود. تنهای تنها. جدا از تمامی انواع حیات شناخته شده توسط بشر… با یک حساب سر انگشتی… آن طرف سه میلیارد و نیم نفر اند و دو فضانورد و این طرف من یک نفر و خدا می‌داند چه چیز دیگری.

بعدها در مصاحبه‌ای منتشر شده به سال 2009 کالینز اعتراف کرد که تمام مدت نگران آلدرین و آرمسترانگ بوده و بیشتر از همه از این می‌ترسیده که اگر آن‌ها بمیرند مجبور است به تنهایی به زمین بازگردد.

بیشتر بخوانید: آقای گورباچُف! این فضا که می‌بینید همه‌اش مال ماست

سفید کاغذی
جدیدترین شماره کاغذی سفید را بخرید
شماره ۳: پری‌زدگی
برچسب‌ها:
مشاهده نظرات
  1. ک.ش

    خیلی […]

    مطالبو از کجا تهیه میکنی
    منبعت کیه????

    اینجور که تو […] فقط یه راه بیشتر نداره
    اونم اینکه همش بهت الهام شده باشه
    اونم از طرف یه فرشته خوب نه یه جن خبیث

    1. فرزین سوری

      Keep Calm and eat more chocolate sir…

نظر خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن نظر:

پیشنهاد کتاب

  • مجله سفید ۱: هیولاشهر

    نویسنده: تحریریه‌ی سفید
  • گریخته: هفت‌روایت در باب مرگ

    نویسنده: گروه ادبیات گمانه‌زن
  • دختری که صورتش را جا گذاشت

    نویسنده: علیرضا برازنده‌نژاد
  • سرد

    نویسنده: النا رهبری